Page 39 - kamu-personel-rejimi-3
P. 39

geçici görev yolluğunun ödenebilmesi için gerekli olan belgeler arasın-
            da görevlendirme yazısı ve harcama talimatı sayılmaktadır. Harcırah
            Kanununda, geçici görev harcırahına hak kazanmanın şartları arasın-
            da görevlendirme yapılmasının gerektiği açıkça yer almaktadır. Bu ne-
            denle mezkur Yönetmelik ile istenilen belgeler arasında görevlendirme
            belgesinin sayılması aslında Harcırah Kanununun ilgili maddesi kap-
            samında şart koşulan bir durumdan kaynaklanmaktadır. Bir anlamda,
            anılan maddeye davada sanık veya davalı durumunda olan bir kişinin
            gönderilmesi şeklinde hüküm konularak harcırah ödenmesinin sını-
            rı (şartları) belirlenmiş olmaktadır. Bu bağlamda anılan yönetmelikle
            harcırah ödenmesi için bir takım belgelerin istenilmesinin zorunlu tu-
            tulmasından yasayla verilmiş bir hakkın sınırlandırıldığı anlamı çık-
            mamaktadır.

               33. Yine somut olayda Harcırah Kanununun geçici görev yolluğuna
            ilişkin tüm şartlar sağlanmadığından, 20 numaralı paragrafta yer ve-
            rilen mevzuat hükümleri çerçevesinde harcama talimatı düzenlenmesi
            de mümkün değildir.
               34.  Şikayetçi  başvurusunda  ayrıca,  sanık olarak yargılandığı
            davaya gitmek için her seferinde bu durumu idareye bildirdi-
            ğini, ancak yıllık izin kullandırma şeklinde bir yönlendirmeyle
            karşı karşıya kaldığını öne sürmekle birlikte bu hususu ispat-
            layıcı herhangi bir belge sunamamıştır. Ayrıca idarenin Kurumu-
            muza gönderdiği belgeler arasında da bu durumu ispat edici herhangi
            bir belgeye rastlanılmamıştır. Kaldı ki şikayetçinin, sonradan geriye
            dönük geçici görevlendirme yapılması talebiyle idareye başvurması,
            geçici görevlendirme yapılması yönünde daha önce yazılı bir başvuru-
            sunun olmadığını kanıtlar niteliktedir.
               35. Diğer taraftan şikayetçinin, harcırah ödenmesi yanında duruş-
            malara katıldığı günler için kullandığı yıllık izinlerin iadesini de talep
            ettiği anlaşılmaktadır. Bir önceki paragrafta değinildiği gibi şikayetçi,
            idarenin yönlendirmesiyle yıllık izin kullanmak zorunda kaldığını id-
            dia etmekte ancak yönlendirme yapıldığına ilişkin herhangi bir somut
            belge gösterememektedir. 17 numaralı paragrafta yer verilen 657 sa-
            yılı Kanunda, yıllık izinlerin kullanılacağı zaman bakımından idareye
            takdir yetkisi tanınmakla birlikte yıllık izinlerin iade edilmesine ilişkin
            herhangi bir düzenlemeye yer verilmiştir. Dolayısıyla somut olay için;





            34   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44