Page 541 - kamu-personel-rejimi-3
P. 541
dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa
Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası” nda da yer verilmiştir.
35) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirmede;
şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve belge-
lerin idare tarafından süresi içerisinde gerekçeli olarak Kurumumuza
gönderildiği; idarenin şikâyet başvurucusu ile ilgili işlemlerinde “ma-
kul sürede karar verme”, “kararların geciktirilmeksizin bildirilmesi” il-
kelerine uygun davrandığı; ancak şikayetçinin 23/11/2015 tarih-
li başvurusunun, durumuna uygun münhal bir kadro bulunmadığı
gerekçesiyle reddedilmesine karşın, söz konusu gerekçenin gerçeği
yansıtmaması dolayısıyla “şeffaflık”, “hesap verilebilirlik”, “kanuni-
lik”, “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uymadığı
anlaşılmış olup; bundan böyle idareden bu ilkelerede uyması beklen-
mektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
37) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçi-
liği Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye baş-
lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddesinin
birincisi fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
durumunda, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli Ret Kararının il-
giliye tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
536 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU