Page 538 - kamu-personel-rejimi-3
P. 538

24) Danıştay 5. Dairesinin 10/02/2009 tarih ve 2007/2093
            esas sayılı ve 2009/502 sayılı kararının hüküm kısmında; “Kad-
            rolara atanacakları seçme konusunda takdir hakkı bulunduğu kuşku-
            suz olan ve boş bulunan bir kadroya kamu yararı ve hizmet gereklerini
            gözeterek en uygun kişiyi atama konusunda, gerekli nitelikleri taşı-
            yanlar arasında tercihte bulunma hak ve yetkisine sahip olan davalı
            idarenin, bu yetkisini belirli bir kişi lehine kullanmaya yargı kararı ile
            zorlanamayacağı gibi; bu husustaki yargısal denetimde, işlemin diğer
            unsurları yönünden hukuka aykırılık bulunmadığı sürece, anılan kad-
            roya atanma koşullarını taşıyan iki kişi arasında birinin niteliklerinin
            daha iyi olduğu gerekçesiyle idarenin takdir yetkisini kaldırarak bu
            kişinin atanması sonucunu doğuracak şekilde iptal kararı verileme-
            yeceği ve bu kadroların boşalması halinde atama yapmadan önce boş
            kadroları duyurmaya zorlanmasına olanak bulunmadığı açıktır. “ hük-
            müne varıldığı anlaşılmaktadır.
               25) Kamu Başdenetçisi’nin 11/06/2016  tarih ve 2016/665
            şikayet numaralı kararında; “şikayetçinin ... Hastanesinde sözleş-
            meli statüde hemşire olarak çalıştığı, aynı zamanda … Sağlık Meslek
            Yüksek Okulunda Anestezi bölümünde öğrenim görmekte olduğu an-
            laşılmakla birlikte; 657  sayılı Kanunun 4/B maddesine göre çalışan
            şikâyetçinin tabi olduğu hukuki statü için eğitim durumu nedeniyle
            kurum içi nâkil hakkının düzenlenmemesi karşısında, … mev-
            zuat gereğince haklı bir sebep olarak görülmediği, Kurumumuzun da
            mevzuatla verilmeyen bir hakka ilişkin talebi kabul etmesi yönünde
            veya idarenin takdir yetkisini kaldıracak mahiyette karar vermesinin
            söz konusu olamayacağı, idarenin işleminde hukuka aykırılık tespit
            edilemediği” hususları belirtilerek; şikayetçinin eğitim mazere-
            ti sebebiyle naklen atanma talebinin reddi gerektiği sonuç ve
            kanaatine ulaşılmıştır.
               C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçisi-
            ne Önerisi

               26) Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma ne-
            ticesinde; başvurucunun eğitim mazereti sebebiyle Kahramanmaraş
            Valiliği bünyesinde Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığına tek-
            nisyen olarak naklen atanması talebinin reddi yönündeki öneri Kamu
            Başdenetçisi’ne sunulmuştur.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  533
   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543