Page 538 - kamu-personel-rejimi-3
P. 538
24) Danıştay 5. Dairesinin 10/02/2009 tarih ve 2007/2093
esas sayılı ve 2009/502 sayılı kararının hüküm kısmında; “Kad-
rolara atanacakları seçme konusunda takdir hakkı bulunduğu kuşku-
suz olan ve boş bulunan bir kadroya kamu yararı ve hizmet gereklerini
gözeterek en uygun kişiyi atama konusunda, gerekli nitelikleri taşı-
yanlar arasında tercihte bulunma hak ve yetkisine sahip olan davalı
idarenin, bu yetkisini belirli bir kişi lehine kullanmaya yargı kararı ile
zorlanamayacağı gibi; bu husustaki yargısal denetimde, işlemin diğer
unsurları yönünden hukuka aykırılık bulunmadığı sürece, anılan kad-
roya atanma koşullarını taşıyan iki kişi arasında birinin niteliklerinin
daha iyi olduğu gerekçesiyle idarenin takdir yetkisini kaldırarak bu
kişinin atanması sonucunu doğuracak şekilde iptal kararı verileme-
yeceği ve bu kadroların boşalması halinde atama yapmadan önce boş
kadroları duyurmaya zorlanmasına olanak bulunmadığı açıktır. “ hük-
müne varıldığı anlaşılmaktadır.
25) Kamu Başdenetçisi’nin 11/06/2016 tarih ve 2016/665
şikayet numaralı kararında; “şikayetçinin ... Hastanesinde sözleş-
meli statüde hemşire olarak çalıştığı, aynı zamanda … Sağlık Meslek
Yüksek Okulunda Anestezi bölümünde öğrenim görmekte olduğu an-
laşılmakla birlikte; 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre çalışan
şikâyetçinin tabi olduğu hukuki statü için eğitim durumu nedeniyle
kurum içi nâkil hakkının düzenlenmemesi karşısında, … mev-
zuat gereğince haklı bir sebep olarak görülmediği, Kurumumuzun da
mevzuatla verilmeyen bir hakka ilişkin talebi kabul etmesi yönünde
veya idarenin takdir yetkisini kaldıracak mahiyette karar vermesinin
söz konusu olamayacağı, idarenin işleminde hukuka aykırılık tespit
edilemediği” hususları belirtilerek; şikayetçinin eğitim mazere-
ti sebebiyle naklen atanma talebinin reddi gerektiği sonuç ve
kanaatine ulaşılmıştır.
C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçisi-
ne Önerisi
26) Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma ne-
ticesinde; başvurucunun eğitim mazereti sebebiyle Kahramanmaraş
Valiliği bünyesinde Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığına tek-
nisyen olarak naklen atanması talebinin reddi yönündeki öneri Kamu
Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 533