Page 539 - kamu-personel-rejimi-3
P. 539

D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe
               27) Şikayet başvurucusu 3 numaralı paragrafta açıklandığı üzere;
            eğitim mazeretini gerekçe göstererek naklen atanma istemi ile Kahra-
            manmaraş Valiliği’ne yaptığı başvurunun reddedilmesine ilişkin işle-
            min hukuka aykırılığını belirterek, mağduriyetinin giderilmesini talep
            etmiştir.
               28) Şikayet konusu eğitim hakkına ilişkin olarak ulusal ve uluslara-
            rası mevzuatta birçok düzenleme mevcut olup, bu doğrultuda Avrupa
            İnsan Haklan Sözleşmesinin Ek 1 No.lu Protokol’ün 2 nci ve Anayasa-
            nın 42 nci maddelerinde kimsenin eğitim ve öğrenim hakkından yok-
            sun bırakılamayacağına ilişkin hükümler yer almaktadır. (Bknz: 13 ve
            14. Prgrf)
               29) Kamu kurumlarındaki devlet memurlarının yer değiştirme su-
            retiyle atamalarına ilişkin olarak 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
            ve İçişleri Bakanlığı Personeli Yer Değiştirme ve Atama Yönetmeliği
            çerçevesinde; hizmet gerekleri ve ihtiyaca göre memurların atanabil-
            melerinin mümkün bulunduğu (Bknz: 16 ve 18. Prgrf), ayrıca me-
            murların atama ve yer değişikliği taleplerinde kamu yararı ve hizmet
            gerekleri dışında, eğitim mazeretinin idare tarafından kabul edilmesi
            zorunluluğunun söz konusu olmadığı görülmektedir. (Bknz: 17 ve 19.
            Prgrf)
               30)  Eğitim mazeretiyle  memurların  yer  değiştirme ve  atama  ta-
            leplerine ilişkin yüksek mahkeme kararlarında (Bknz: 21. ve 23. Prgrf
            arası); idarenin takdir yetkisini kaldırarak bu kişinin atanması sonucu-
            nu doğuracak şekilde iptal kararı verilemeyeceği yönündedir.

               31) Yukarıdan bu yana anlatılanlar, şikâyet başvurucusunun
            iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat,
            yargı kararları ve tüm dosya birlikte değerlendirildiğinde;
            idarenin, takdir yetkisi kapsamında teknisyen unvanına sahip olan
            ve aynı zamanda Kahramanmaraş Valiliği bünyesinde boş teknisyen
            kadrosuna atanma talebinde bulunan K.C ve H.Y.T’nin öğrenim, uz-
            manlık, iş tecrübesi, mesleki bilgisi gibi kıstaslar dikkate alınarak tek-
            nisyen kadrosuna atandığı, idarenin kamu yararı ve hizmet gerekleri-
            ne aykırı olarak tasarrufta bulunduğuna dair iddia olmadığı gibi, bu
            konuda herhangi bilgi, belge, bulguya rastlanmadığı, yer değiştirme



           534   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544