Page 536 - kamu-personel-rejimi-3
P. 536

bir şekilde dağılımını sağlamak için öğrenimi, uzmanlığı, iş tecrübesi,
            mesleki bilgisi gibi özellikleri ile boş kadro durumu göz önünde bulun-
            durularak  kurumlarınca hazırlanan bir plan dahilinde  yapılır.”
            hükmü,

               18) İçişleri Bakanlığı Personeli Yer Değiştirme ve Atama Yö-
            netmeliğinin 18 inci maddesinin birinci fıkrasında “Hizmet ge-
            rekleri, ihtiyaç, idari zaruretler, sıkıyönetim, olağanüstü hal ve idari
            yargı kararları uygulaması, valiler ile birim amirlerinin gerekçeli teklif-
            leri veya mülkiye müfettişlerince yapılacak değerlendirme üzerine Ba-
            kanlık; valiliklerde her kademede görevli memurları diğer iller emrine
            veya merkez teşkilatına, merkez teşkilatında görevli her kademedeki
            memurları diğer birimlere veya iller teşkilatı emrine naklen atayabilir.”
            hükmü;

               19) İçişleri Bakanlığı Personeli Yer Değiştirme ve Atama Yö-
            netmeliğinin 20 nci maddesinin birinci fıkrasında  “Memurun
            isteği üzerine sağlık, aile birliği, can güvenliği mazeretlerine
            veya engellilik durumuna bağlı yer değişikliği talepleri ya da hiz-
            metin gereği olarak yapılabilecek yer değiştirmeler ile bölge hizmetin-
            den sayılacak ve sayılmayacak süreler hususlarında ve bu Yönetmelik-
            te hüküm bulunmayan diğer hallerde; 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı
            Devlet Memurları Kanunu ile 19/4/1983 tarihli ve 83/6525 sayılı Ba-
            kanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer
            Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uy-
            gulanır.” hükmü,

               yer almaktadır.
               20) Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesince 11 Mart 1980 ta-
            rihinde kabul edilen “İdari Takdir Yetkisinin Kullanılmasına
            İlişkin R(80)2 Sayılı Tavsiye Kararında ise; idari takdir yetkisini
            kullanan bir idari makamın, yetkinin veriliş amacından başka amaç
            güdemeyeceği, yalnızca olaya ilişkin öğeleri hesaba katarak nesnelli-
            ğe ve tarafsızlığa uyacağı, hakkaniyete uymayan ayırımcılığı önleyerek
            yasa önünde eşitlik ilkesini gözetmesi gerektiği belirtilmiştir.

               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
               21) Anayasa Mahkemesi’nin 20/02/2014 tarih ve 2012/606
            başvuru numaralı kararında;




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  531
   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541