Page 702 - kamu-personel-rejimi-3
P. 702

hukuka  ve hakkaniyete  uygunluk  yönlerinden  incelemek,  araştırmak  ve
            idareye önerilerde bulunmakla görevlidir.” hükmünü düzenlemektedir.
               12) Maliye Bakanlığının 03/01/2014 tarih ve 54 sayılı Genel-
            gesi’nin C-Diğer Düzenlemeler başlığı altındaki 4’üncü mad-
            desi  “10/10/2013 tarihli ve 28791 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
            Anayasa Mahkemesinin 27/12/2012 tarihli ve Esas Sayısı:2011/139 Ka-
            rar Sayısı:2012/205 sayılı Kararı ile 666 sayılı KHK ile ek 12’inci madde
            yürürlükten kaldırılmıştır. Anayasanın 128’inci ve 153^üncü maddeleri….
            Muvacehesinde,… anılan Mahkemece iptal edilen hükmün değiştirdiği ya
            da yürürlükten kaldırdığı ek ödeme, ikramiye ve fazla çalışma ücretleri gibi
            ek ödemelere ilişkin hükümlerin, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından
            yeni bir yasal düzenleme yapılmadığı sürece, iptal kararına istinaden kendi-
            liğinden yürürlüğe girmesi hukuken mümkün değildir. Dolayısıyla, mevcut
            uygulamaya ilişkin herhangi bir değişikliğe gidilmeyecektir.” şeklindedir.
               B. Şikâyet konusuna İlişkin Uygulamalar

               13) Anayasa Mahkemesinin 27/12/2012 tarih ve E:2011/139,
            K:2012/205 sayılı kararında özetle; “11/10/2011 günlü 666 sayı-
            lı Kamu Görevlilerinin Mali Haklarının Düzenlenmesi amacıyla Bazı Ka-
            nun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair
            KHK’nın Ek 12’nin (1) numaralı fıkrası 6223 sayılı Yetki Kanunu kapsa-
            mında olmadığında bu fıkranın Anayasa’ya aykırı olduğuna ve iptaline oy
            birliği ile karar verildi” şeklindedir.
               14) Anayasa Mahkemesinin 12/12/1989 tarih ve E:1989/11,
            K:1989/48 sayılı kararında özetle; “Anayasa’nın 153. maddesinde
            yer alan “İptal kararları geriye yürümez.” kuralının anlamı ne olmak gere-
            kir? Bu sorunun yanıtı da sistemin içerisinden çıkmaktadır.

               Anayasa’da, iptal kararları idarî davalarda olduğu gibi düşünülmemiş
            ve iptal edilen kuralın baştan beri geçersiz duruma geldiği esası benimsen-
            memiştir. Türk Anayasal sisteminde, “Devlete güven” ilkesini sarsmamak
            ve ayrıca devlet yaşamında bir karmaşaya neden olmamak için iptal ka-
            rarlarının geriye yürümezliği kuralı kabul edilmiştir. Böylece hukuksal ve
            nesnel alanda etkilerini göstermiş, sonuçlarını doğurmuş bulunan durum-
            ların, iptal kararlarının yürürlüğe gireceği güne kadarki dönem için geçerli
            sayılması sağlanmıştır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  697
   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707