Page 159 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 159

YILLIK RAPOR 2013



                İnsan  haklarına  ilişkin  uluslararası   kutlamaları münasebetiyle İstanbul Va-
            sözleşmelere uygun şekilde, Türk huku-     liliğinin kararına istinaden toplu taşıma
            kunda seyahat özgürlüğü temel hak ve öz-   araçlarının seferlerinin durdurulması ne-
            gürlüklerden birisi olarak düzenlenmiştir.   deni ile seyahat özgürlüğünün kısıtlandığı
            03/10/2001 tarih ve 4709 sayılı Kanun’la   sonucuna varılmıştır.
            Anayasamızda  yapılan  değişiklikle,  daha     Yapılan    inceleme    neticesinde;
            önceden mevcut bulunan temel hak ve        Yönetmelik’in  32’inci  maddesinin  1/a-g
            hürriyetlerin  genel  sınırlama  sebepleri-  bentleri gereğince, İstanbul Valiliğinin,
            nin kaldırılması ve yalnızca Anayasamı-    şikâyet konusu 1 Mayıs Emek ve Daya-
            zın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere   nışma  Gününün  kutlanması  münasebeti
            bağlı olarak temel hak ve özgürlüklerin    ile alınan tedbirler ve uygulamalar husu-
            sınırlanabilecek olması nedeniyle, Anaya-  sunda aşırıya giderek hatalı davrandığı,
            samızın 23’üncü maddesinde düzenlenen      benzer uygulamaların  bundan böyle tek-
            seyahat özgürlüğünün, ancak bu maddede     rar edilmemesi açısından gerekli tedbirleri
            belirtilen özel sınırlama sebepleri ile sınır-  alması hususunda İstanbul Valiliğine tav-
            lanabileceği; 1 Mayıs Emek ve Dayanışma    siyede bulunulmuştur.
            Günü münasebeti ile yaşanan olaylara
            müdahale  kapsamında,  olayların  öncesi,   6.1.19. Cezaevine nakil ile cezaevi
                                                                                        47
            esnası ve sonrası itibari ile İstanbul Vali-  ziyaret saatlerinin uzatılması
            liğince seyahat özgürlüğünün kısıtlanması      H tipi yüksek güvenlikli kapalı cezae-
            noktasında uygulanan tedbirlerin, Anaya-   vinde hükümlü olarak bulunan şikâyetçi,
            samızın 13’üncü maddesinde vücut bulan     ailesine yakın il ve çevre illerde bulunan
            “sınırlamanın kanunla olması” ve “sınır-   cezaevine nakli ile bu cezaevindeki ziyaret
            lamanın Anayasamızın ilgili maddesin-      saatlerinin uzatılması istemiyle Kurumu-
            de belirtilen sebeplerle olması” ilkelerine   muza başvuruda bulunmuştur.
            uygun olduğu; “sınırlamanın Anayasanın         Yapılan inceleme ve araştırma sonu-
            sözüne ve ruhuna uygun olması”, “sınırla-  cunda; hükümlünün ailesinin ikamet ettiği
            manın temel hak ve özgürlüklerin özlerine   yerden uzak bir mesafeye nakledilmesinin,
            dokunmaması”, “sınırlamanın demokra-       sonuç itibarıyla da ailesi tarafından ziya-
            tik toplum düzeninin gereklerine aykırı    ret edilme hakkının fiilen kısıtlanmasının,
            olmaması” ve “sınırlamanın ölçülülük il-   AİHS’nin 8’inci maddesi ile güvence altına
            kesine aykırı olmaması” açısından hukuka   alınan özel ve aile yaşamına saygı hakkı
            aykırı olduğu, bu noktada, başvurucunun,
            01/05/2013 Emek ve Dayanışma Günü          47    2013/72 no’lu Tavsiye Kararı




                                                   159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164