Page 198 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 198

YILLIK RAPOR 2013


              dışında alınacak her türlü ücret, komisyon  yapıdaki Sigorta Tahkim Komisyonu aktif
              ve masraf türleri ile bunlara ilişkin usul ve  olarak görevini sürdürmektedir. Müşteri
              esasların, Gümrük ve Ticaret Bakanlığının  şikâyetlerine yönelik bu çalışmalar olumlu
              görüşü alınarak bu Kanunun ruhuna uy-    karşılanmakla birlikte bu yapıların finans
              gun olarak ve tüketiciyi koruyacak şekilde  kesiminin tamamını kapsayacak şekilde
              Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Ku-    tek bir çatı altında birleştirilmesinin yer-
              rumu (BDDK) tarafından belirlenmesi ge-  inde olacağı değerlendirilmektedir.
              rektiğini düzenlemektedir. Ancak, anılan  Vergi  kayıp   ve   kaçakçılığının  ön-
              kuruluşların hazırlayacakları standart söz-  lenmesi amacıyla yapılan ihbarlarda
              leşmelerin BDDK tarafından kontrol edil-  ihbarcılara ikramiye ödenmesi ile il-
              mesini sağlayacak bir mekanizma oluştur-  gili olarak başvurunun hızlı bir şekilde
              ması  gerektiği  düşünülmektedir.  Standart  sonuçlandırılması uygun olacaktır. Yıllarca
              sözleşmede tüketici aleyhine, bilmediği  süren inceleme ve araştırmalar, bu sürede
              hükümler  var ise,  bu  hükümleri  tüketici-  vergi  kaçakçılığının  devamına  neden
              nin bildiğinin ispatı,ilgili finans kurumla-  olmaktadır.  Bu durum hem milli ekonomi
              rına ait olmalıdır. Bunun ispat edilmemesi  açısından  kayba  neden  olmakta  hem  de
              halinde, sözleşmenin tüketicinin bilmediği  ihbarcıların şevkini kırmaktadır.
              hükümlerinin aleyhine uygulanmasının  Kurumlar ile bankalar arasında yapılan
              önüne geçilmesi gerekmektedir.           maaş ve özlük ödemelerine ilişkin promo-
              Bankaların  müşterilerden  aldığı  hesap  syon sözleşmesinin imzalanmasından son-
              işletim  ücreti,  dosya  masrafı,  ipoteğin  ra idarelerine açıktan veya naklen atanacak
              fekki  ücreti,  kredi  kartı  aidatı  gibi  mas-  ya da geçici görevle görevlendirilecek per-
              raf  kalemleri  ile  ilgili  olarak  çok  sayıda  sonelin olabileceği göz önünde bulunduru-
              şikâyet  başvurusu  mevcuttur.  Bankacılık  larak ilgili personele de promosyon öden-
              alanındaki  bu  şikâyet  alanlarının  çözüme  mesinin sağlanmasına yönelik çalışmalar
              kavuşturulması  için  14/05/2013  tarihli  yapılmalıdır.
              Müşteri  Şikâyetleri  Hakem  Heyetinin   7.1.15. Sosyal güvenlik
              Oluşumu,  Çalışma  Esas  ve  Usulleri
              Hakkında  Tebliğ  yayımlanmıştır.  Bu    Emeklilik sonrasında çalışan  sigortalılara
              tebliğ   çerçevesinde  Türkiye   Banka-  geriye dönük çıkarılan Sosyal Güvenlik
              lar Birliği nezdindeki Müşteri Hakem     Destek Primi borcunun SGK tarafından
              Heyetleri etkin bir hale gelmiştir. Bunun-  tespitinin ve ilgiliye tebliğinin, borcun
              la birlikte sigortacılık alanında da benzer   başlangıç tarihinden uzun zaman sonra






                                                    198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203