Page 198 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 198
YILLIK RAPOR 2013
dışında alınacak her türlü ücret, komisyon yapıdaki Sigorta Tahkim Komisyonu aktif
ve masraf türleri ile bunlara ilişkin usul ve olarak görevini sürdürmektedir. Müşteri
esasların, Gümrük ve Ticaret Bakanlığının şikâyetlerine yönelik bu çalışmalar olumlu
görüşü alınarak bu Kanunun ruhuna uy- karşılanmakla birlikte bu yapıların finans
gun olarak ve tüketiciyi koruyacak şekilde kesiminin tamamını kapsayacak şekilde
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Ku- tek bir çatı altında birleştirilmesinin yer-
rumu (BDDK) tarafından belirlenmesi ge- inde olacağı değerlendirilmektedir.
rektiğini düzenlemektedir. Ancak, anılan Vergi kayıp ve kaçakçılığının ön-
kuruluşların hazırlayacakları standart söz- lenmesi amacıyla yapılan ihbarlarda
leşmelerin BDDK tarafından kontrol edil- ihbarcılara ikramiye ödenmesi ile il-
mesini sağlayacak bir mekanizma oluştur- gili olarak başvurunun hızlı bir şekilde
ması gerektiği düşünülmektedir. Standart sonuçlandırılması uygun olacaktır. Yıllarca
sözleşmede tüketici aleyhine, bilmediği süren inceleme ve araştırmalar, bu sürede
hükümler var ise, bu hükümleri tüketici- vergi kaçakçılığının devamına neden
nin bildiğinin ispatı,ilgili finans kurumla- olmaktadır. Bu durum hem milli ekonomi
rına ait olmalıdır. Bunun ispat edilmemesi açısından kayba neden olmakta hem de
halinde, sözleşmenin tüketicinin bilmediği ihbarcıların şevkini kırmaktadır.
hükümlerinin aleyhine uygulanmasının Kurumlar ile bankalar arasında yapılan
önüne geçilmesi gerekmektedir. maaş ve özlük ödemelerine ilişkin promo-
Bankaların müşterilerden aldığı hesap syon sözleşmesinin imzalanmasından son-
işletim ücreti, dosya masrafı, ipoteğin ra idarelerine açıktan veya naklen atanacak
fekki ücreti, kredi kartı aidatı gibi mas- ya da geçici görevle görevlendirilecek per-
raf kalemleri ile ilgili olarak çok sayıda sonelin olabileceği göz önünde bulunduru-
şikâyet başvurusu mevcuttur. Bankacılık larak ilgili personele de promosyon öden-
alanındaki bu şikâyet alanlarının çözüme mesinin sağlanmasına yönelik çalışmalar
kavuşturulması için 14/05/2013 tarihli yapılmalıdır.
Müşteri Şikâyetleri Hakem Heyetinin 7.1.15. Sosyal güvenlik
Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri
Hakkında Tebliğ yayımlanmıştır. Bu Emeklilik sonrasında çalışan sigortalılara
tebliğ çerçevesinde Türkiye Banka- geriye dönük çıkarılan Sosyal Güvenlik
lar Birliği nezdindeki Müşteri Hakem Destek Primi borcunun SGK tarafından
Heyetleri etkin bir hale gelmiştir. Bunun- tespitinin ve ilgiliye tebliğinin, borcun
la birlikte sigortacılık alanında da benzer başlangıç tarihinden uzun zaman sonra
198