Page 64 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 64

YILLIK RAPOR 2013


             rusu kanuni temsilci veya vekil tarafından   gerçekleştirmediklerinin altını çizmekte
             da yapılabilmektedir.                      yarar görülmektedir. Valilik veya kayma-

                 Şikâyet başvurusu, Kuruma veya Ku-     kamlıklar,  şikâyetleri  tarih  ve  sayı  ver-
             rumun gerekli gördüğü yerlerde açacağı     mek suretiyle kayıt altına aldıktan sonra
             bürolara; elden, posta, e-posta (iletisim@  şikâyet  başvurusunu  ve  varsa  eklerini  en
             ombudsman.gov.tr), faks veya elektronik    geç 3 iş günü içerisinde doğrudan Kuruma
             başvuru sistemi yoluyla ulaştırılmaktadır.   göndermektedirler.
             Ancak,  faks veya elektronik posta yoluyla     Şikâyet başvurusunun, Kurum şikâyet
             yapılan başvurulara ait dilekçe asıllarının   bürosunca kayıt altına alınması sonrasın-
             15 gün içerisinde Kuruma gönderilmesi      da, konusuna göre başvuru ilgili Kamu
             gerekmektedir. Aksi takdirde, şikâyet baş-  Denetçisine havale edilmektedir. Kamu
             vurusu geçersiz sayılmaktadır.             Denetçisi ise şikâyeti uzmana ileterek in-
                 “Kamu       Denetçiliği    Kurumu      celeme ve araştırma sürecini başlatmakta-
             Kanunu’nun  Uygulanmasına  İlişkin  Usul   dır.
             ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ekin-          Şikâyetler, ilk önce “ön inceleme”ye
             de yer alan “Gerçek Kişiler için Şikâyet   tabi tutulmaktadır. Bu aşamada yapılan
             Başvuru Formu” veya “Tüzel Kişiler için    incelemede,

             Şikâyet Başvuru Formu” doldurulmak su-      -  Kurumun görev alanına girmeyen,
             retiyle  Kuruma  başvurulabilmektedir.      -  Süresi içerisinde yapılmayan,
             Yönetmelikte belirlenen zorunlu bilgi       -  Kurumda incelenmekte ve araştırıl-
             ve belgelerin sunulması koşuluyla form         makta olan bir şikâyet başvurusuyla
             kullanılmadan da şikâyet başvurusu ya-         veya Kurum tarafından daha önce so-
             pılabilmektedir.                               nuçlandırılan bir şikâyetle sebepleri,
                 Diğer taraftan, haklı bir nedenin bu-      konusu ve tarafları aynı olan,
             lunması halinde başvuru yapılan yerde       -  Yargı organlarında görülmekte veya
             formun doldurulmasına yardımcı olun-           yargı  organlarınca  karara  bağlanmış
             mak suretiyle sözlü şikâyette de bulunula-     uyuşmazlıklara ilişkin olan,
             bilmektedir.                                -  Başvuru usulüne uygun olmayan,

                 Ayrıca, illerde valilikler ve ilçelerde   -  Başvuruda  bulunması  gereken  isim,
             kaymakamlıklar  aracılığıyla  da  şikâyet      adres, unvan gibi zorunlu bilgileri
             başvurusu yapılabilmektedir. Ancak, bu-        içermeyen,
             rada, valilik ya da kaymakamlığın şikâyet   -  Menfaat ihlali içermeyen,
             başvurusuna ilişkin herhangi bir inceleme




                                                     64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69