Page 143 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 143

linin yeterli düzeyde hizmet içi eğitime   2014-2018 yıllarını kapsayan Onun-
            tabi tutulmadığı; görevde yükselme         cu Kalkınma Planında durum analizi
            konusunun mevzuatta açık ve yeterli        yapılarak, Dokuzuncu Kalkınma  Planı
            şekilde tanımlanmamış olması, etkili bir   uygulama sürecinde, kamu  görevlile-
            ödüllendirme sisteminin bulunmaması        rine  toplu  sözleşme  yapma  hakkı  tanın-
            ve ücret dengesizliğinin kamu çalışan-     ması, kamu personelinin izin haklarının
            larının kendilerini geliştirmesini olum-   iyileştirilmesi, sözleşmeli personele sendi-
            suz yönde etkilediği; kamu personelinin    ka kurma ve sendikaya üye  olma  hakkı
            kurum ve kuruluşlar arasında dengesiz      verilmesi gibi kamu personel yönetimi
            dağıldığı ve personel yetersizliği sorun-  alanında gelişmeler sağlandığı; ayrıca
            larının sürdüğü ile kamu kurum ve ku-      sicil sistemi kaldırılarak yerine personel
            ruluşlarında norm kadro uygulamasına       bilgi sistemi getirilmesi öngörüldüğü;
            tam olarak geçilmediği tespitleri yapıl-   özel sektörden kamu sektörüne geçişi
                      22
            maktadır.                                  teşvik edecek kolaylıklar getirildiği be-
                                                       lirtilmiştir. Ancak kamuda istihdam
            Kamu  personel  rejimi  ve  özellikle  657   türleri arasındaki farklılıkların gideril-
            sayılı  DMK,  ilk  yürürlüğe  girdiği  ta-                   mesi, liyakata dayalı ve objektif işe alma
            rihinden beri  pek çok  değişikliğe        ve terfi sisteminin oluşturulması, kısmi
            uğramış olup, Kurumumuza yapılan           zamanlı çalışma imkânlarının geliştiril-
            şikâyet başvuruları incelendiğinde,  23    mesi, performans değerlendirme sis-
            mevcut kamu personel rejiminin çağdaş      teminin oluşturulması, kurumlar arası
            personel yönetiminin temel ilkeleri-        ve kurumların merkez-taşra örgütleri
            nin başında yer alan objektiflik, liyakat,   arasında personel dağılımının denge-
            yerinde istihdam, dengeli ve adil ücret,   li hale getirilmesi, kamu çalışanlarının
            kariyer planlaması, kariyer geliştirme vb.   kariyer planlaması ve hizmet içi eği-
            ilkeleri uygulamaya geçirmede yetersiz     tim  faaliyetlerine  erişiminin  artırılarak
                                24
            kaldığı görülmüştür.                       niteliğinin yükseltilmesi konusunda ek-
            Bu yapılan tespitler doğrultusunda,        sikliklerin  halen devam ettiği belirlen-




            22   IX. Kalkınma Planı (2007-2013), 01/07/2006 tarih ve 26215 mükerrer sayılı Resmi Gazete, s.51
            23   Kamu personel rejimi alanındaki şikâyetlerin önemli bir kısmını, kamu personelinin tutum ve davranışları (mobbing ve kötü
            muamele dahil), görevde yükselme ve unvan değişikliği, disiplin cezaları ve affı,  sosyal haklar ve izinler konularının oluşturduğu
            görülmektedir. Bu alt başlıkları, sözleşmeli ve geçici personel sorunları, terfi ve derece konularının takip ettiği ve toplamda bu
            alanlardan çok sayıda başvuru gelmiştir.
            24   IDoğan Canman, Cumhuriyetin 75. Yılında Kamu Personel Rejimi, Sayıştay Dergisi, Sayı 31, s.3.



                                                  143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148