Page 148 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 148

görülmekte ve bu konuda bir düzenleme      sözlü sınavların sübjektif değerlendir-
                                    31
          yapılması beklenmektedir.                  meye açık olması nedeniyle sınava giren
                                                     kişiler açısından güven sorunu oluşmak-
          Şikâyetlerde, sözlü sınav uygulamasına     tadır. Bu anlamda sözlü sınavlara iliş-

          ilişkin olarak;  sınav  kurulunun  eksik   kin kurumların yaptığı işlemlerin ilgili
          toplandığı, kurul üyelerince objektif-     mevzuat uyarınca usulüne uygun yapılıp
          lik kurallarına uyulmadığı, teknolojik     yapılmadığının denetlenmesi, yerindelik
          imkânlardan yararlanılarak kayıt tu-       denetimi değil hukuka uygunluk dene-
                                                             32
          tulmadığı, verilen cevabın yazılmasına     timidir.
          izin verilmediği, adaylara farklı sayıda
          soru  sorulduğu, adayların sınavda  kal-   Sözlü sınav uygulamalarından kaynakla-
          ma sürelerinin farklı olduğu, çok sayıda   nan sorunların çözümü için;
          Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurulu
          oluşturulduğu, kurullarca aynı sınav       •Sözlü  Sınav  ve  Değerlendirme  Kurulu
          performansına takdir edilen puanların      üyelerinin mevzuatta yer alan sayıda ve
          farklı olduğu, mevzuatta yer alan değer-   nitelikte oluşturulması,
          lendirme alanlarının her biri için soru    •Kurul başkan ve üyelerinin sözlü sınav
          sorulmadığı gibi farklı hususların ifade   uygulamasından önce bu konuda özel
          edildiği görülmektedir.                    bir hizmet içi eğitime tabi tutulması,
                                                     •Mevzuatta yer alan değerlendirme alan-

          Devlet memurlarının ölçümünde sınav,       larının her biri için ayrı soru sorulması,
          liyakat ve kariyerin tespitinde önem-      •Adaylara  sorulacak  soruların  aynı
          li  bir  araç  olmakla  birlikte,  özellikle                       düzeyde olması,
          sözlü sınavlar ihtilaf oluşturan hususlar   •Adaylara sözlü sınavda eşit süre ve im-
          olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü        kân verilmesi,



          31   2014/2433 şikâyet numaralı başvuru için verilen 06/11/2014 tarihli Ret Kararı: Şikâyetçinin 17/02/2014 tarihinde katıldığı Milli
          Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü sınav sonucunun iptal edilerek atamasının yapılması,
          sözlü sınavın sesli ve görüntülü kayıtlarının, başarı sıralamasının, değerlendirme formunun ve sorulan soruların bir örneğinin
          gönderilmesini, sınavda eşitlik, tarafsızlık ve hukuk devleti ilkelerine aykırı davranıldığının tespitini talep ettiği görülmüştür.
          2014/2630 nolu şikâyet başvurusunda şikâyetçi; Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan görevde yükselme sınavına
          05.04.2014 tarihinde girdiği, 90 puan aldığı, ancak hizmet yılı az hesaplandığı için şeflik alımlarında asil listeye giremediği, hiz-
          met birleştirmesi yapılırsa asil listeye girebileceği hususlarını belirterek, Kuruma daha önce verdiği hizmet dökümüne göre sırala-
          manın tekrar yapılarak şef olarak atanacaklar asil listeye dahil edilmesinin sağlanmasını talep etmiş ve Sosyal Güvenlik Kurumu
          İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı yetkilisiyle 01/09/2014 tarihinde yapılan görüşme neticesinde gerekli işlemlerin tesis edilerek
          sıralamanın ivedilikle düzeltildiği belirtilmiştir
          32   Mustafa Avcı, Devlet Memurları Kanunu Kapsamında Kamu Görevliliğine Giriş, Yetkin Yayınları, Ankara, 2009, s.147-148.



                                                  148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153