Page 147 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 147

sebep olabilecek düzenleme veya uygula-    lunmamaktadır.” hükmü ile yapılacak
            ma yapılmaması, yetenek dışında hiçbir     sınavlarda, mümkün olduğunca objektif

            unsuru dikkate almadan değerlendirme       kurallara riayet edilmesi gerektiği ve bu
            yapılması, sonuçlar hakkında taraflara     ilkeyi ortadan kaldıracak uygulamaların
            sağlıklı bilgi verilmesi, sınav sonuçlarına   ise iptali yönünde görüş belirtmiştir.
            itiraz hakkı verilmesi; sınav sonuçlarına   Bu   hususlar   dikkate   alındığında;
            ilişkin ilkeler olarak da sınav sonuçları   Milli Eğitim Bakanlığı tarafından

            ile gösterilen başarının nesnel ölçüt-     gerçekleştirilen bu türden sınavlara iliş-
            lere göre belirlenmesi, sınav içeriğinin   kin 23/07/2014 tarihli ve 29069 sayılı
            yapılacak işle ilgili olması, sınavda veri-  Resmî Gazetede yayımlanan değişik-
            len izlenimin yapılacak işin geçerliliğini   likle Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
                                     30
            ölçüyor olması sayılabilir.                Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği
                                                       Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin

            Milli Eğitim Bakanlığı aleyhinde açılan    “Başarı sıralaması” başlığını taşıyan
            bir davaya ilişkin, Danıştay 2 nci Daire-  12 nci maddesinin (B) bendinin birin-
            sinin 14/03/2007 tarih ve E.2004/840,      ci fıkrası yeniden düzenlenmiştir. Yeni
            K.2007/1042 sayılı ilamında;  “Kamu        düzenlemede başarı puanının, şube
                                                       müdürü, müdür ve bunlarla aynı düzey-
            hizmetinin yürütülmesinde belirle-         deki  diğer  kadrolara atanacaklar  için

            yici olan personel unsurunun nesnel        yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritme-
            bir şekilde kariyer ve liyakat ilkelerine   tik ortalaması; diğer kadro ve pozisyon-
            uygun olarak düzenlenmesi, meslek          lara atanacaklar için yazılı sınav puanı
            içinde ilerlemede ve yükselmede ehli-      esas alınmak suretiyle tespit edileceği
            yet ve başarının esas alınması gerek-      hükme bağlanmasına rağmen, Millî
            mektedir.     Müdürlük     görevlerine     Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde

            atamaların yapılmasında, kriterleri        Yükselme, Unvan  Değişikliği ve  Yer
            objektif olarak belirlenmiş bir yazılı     Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkın-
            sınav yerine mülakat sınavı düzen-         da Yönetmelikte benzer bir düzenleme
            lenmesinde hukuka uygunluk bu-             olmaması önemli bir eksiklik olarak





            30   Burhan Aykaç, “Personel Yönetiminde Yeterlik İlkesi”, Amme İdaresi Dergisi, C.24, S.4, Aralık 1990, s.95-98.



                                                  147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152