Page 145 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 145

tarafından  uzun  süreden  beri  görevde   genin 10 uncu maddesinin birinci ve
            yükselme ve unvan değişikliği sınavı       ikinci fıkraları gereğince “kurumların

            açılmaması veya ilgili unvanlara atama     yetkilileri, hem kendi idari davranışın-
                            26
            yapılmamasıdır.                            da hem de Kurum’un idari işlemlerinde
                                                       tutarlı olurlar ve Kurum’un geçmişteki
            Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir    uygulamaları ışığında, kamu üyelerinin
            şekilde gerçekleştirilmesi, hizmetlerin    meşru  ve makul  beklentilerine saygılı
            yetişmiş ve ehil kamu görevlilerince yeri-   davranmış olurlar.”
            ne getirilmesine büyük ölçüde bağlıdır.
            Görevde yükselme sınavı açılarak işin      Kurumumuza gelen şikâyet başvuru-
            ehline verilmesi, Anayasamızın “Çalış-     larının incelenmesi neticesinde, kamu

            ma Hakkı ve Ödevi” başlıklı 49 uncu        kurumları      tarafından    personelin
            maddesinde Devletin görevleri arasında     görevde yükselme taleplerine verilen
            sayıldığı üzere, çalışma barışını sağlayan   cevapların yeterli seviyede açıklayıcı
            önemli bir araçtır.                        olmadığı, talepleri geçiştirdikleri ve  bu
                                                       taleplere gerekçeli ve yeterli bilgi veril-
                                                                               27
            Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41    mediği tespit edilmiştir.
            inci maddesinde geçen “iyi bir yönetim
            hakkı”nın uygulamada ne anlama gel-        Görevde yükselme ve unvan değişikliği
            diğini açıklayan ve ülkemizin de aday      şikâyetlerine ilişkin önemli görülen ikin-
            üye olduğu  Avrupa Birliği müktese-        ci konu, sınavlarda adil ve eşit davranıl-
            batının  bir  parçası  olan  Avrupa  Doğru   madığı iddialarıdır. Bu konuda özel-
            İdare Davranış Yasasında iyi yönetişim     likle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
            ilkeleri ortaya konulmuş olup; bu Bel-     yapılan  görevde  yükselme ve  unvan



            26   2014/109; 2014/110 nolu şikâyet başvurularında, şikâyetçiler tarafından Uzman Diş Tabibi kadrosuna atanma ile 2014/258 nolu
            şikâyet başvurusu ile Avukat kadrosuna atanma talepleri, 2014/377 nolu şikâyet başvurusu ile hatalı uygulama nedeniyle mülakata
            alınmadığından okul müdürü olarak atanamadığı iddiası, 2014/56 nolu şikâyet başvurusu ile Yüksek Lisansını tamamlayan öğret-
            mene, uzman öğretmenlik unvanı verilmesi talebi, 2014/710 nolu şikâyet başvurusu ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından
            görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı açılması talebi, 2014/4118; 2014/4271;2014/5114 nolu şikâyet başvurularında; Ma-
            liye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü taşra birimlerinde çalışan memurların uzman unvanı ile ilgili adil davranılmadığı
            gerekçesiyle, özel uzmanlık açılması vb. talepleri yer almaktadır.
            27   2014/3130;2014/4434; 2014/4488; 2014/4631 sayılı şikâyet başvurularında, Maliye Bakanlığı ve Gelir İdaresi Başkanlığı taşra
            teşkilatında çalışan memur ve V.H.K.İ. kadrolarında bulunanlar tarafından Gelir Uzmanlığı Özel Sınavı veya görevde yükselme
            sınavı açılması talepleri bulunmaktadır. Son yasal değişiklik gereğince özel sınav açılması yasal düzenleme yapılması ile mümkün
            olabilecekken, görevde yükselme sınavı açılmasına ilişkin talepte bulunanlara kısa cevaplar yazılması, personelin çalışma moti-
            vasyonunu olumsuz etkilediği düşünülmektedir.



                                                  145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150