Page 210 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 210

telafi  edilebilmesi  amacıyla  gerekli    ki öğrenciler, uçaktaki yolcular birer
          düzenlemeler yapılmasının yerinde ol-      müşteri olarak algılanmaya başlamıştır.
          duğu değerlendirilmektedir.                Özellikle telefon, internet vb. iletişim
                                                     sektöründe  genişleyen  hizmet  yelpaze-
                 6.1.16. Ulaştırma, Basın ve         si, aynı zamanda tüketici tercihlerini ve
                 İletişim                            satın alma davranışını da etkilemekte-
                                                     dir. Bu sektörde hizmet sunulan geniş
          Kurumumuza       bu   alanda    yapılan    yelpazede, özellikle operatörler bazında
          şikâyetlerin önemli bir  kısmının elek-    sunulan  fiyat  ve  seçenek  zenginliği  za-
          tronik haberleşme ve bilişim hizmetlerine   man zaman tüketiciyi veya aboneyi zor
          ilişkin konulardan geldiği görülmüştür.    durumda bırakmaktadır. Bu durum
          Bunların dışında karayolu, demiryolu,      bir cep telefonu kullanıcısının, aynı za-
          deniz ve iç sular ile tehlikeli mal ve kom-  manda birden fazla GSM operatörünün
          bine taşımacılığı ve telekomünikasyon      müşterisi olmasına yol açmaktadır. Bu
                                                     bilgiler ışığında Kurumumuza iletişime
          tesisleri (baz istasyonları vb.), medya    ilişkin  olarak gelen  şikâyetlerin  iki
          hizmet sağlayıcıları, havacılık  sanayi ve   hususta yoğunlaştığı görülmektedir.
          uzay teknolojileri ve reklam yayınlarına
          ilişkin şikâyetler alınmıştır.             Bunlardan ilki, PTT, Türk Telekom A.Ş.

                                                     gibi kuruluşlar ile Avea, Vodafone, Turk-
          Ulaştırma, basın ve iletişim alanında      cell gibi özel hukuk tüzel kişileri hakkın-
          hizmet sunan kurumların (PTT, Türk         da şikâyetlerin genel olarak hizmet alım
          Telekom  A.Ş.  gibi  kuruluşlar  ile  Avea,   noktasındaki eksiklikler ve fatura be-
          Vodafone, Turkcell gibi özel hukuk         dellerinin yüksekliğine ilişkin olduğu
          tüzel kişileri) sundukları hizmetler dik-  anlaşılmaktadır.  Bu  kapsamdaki  genel
          kate  alındığında,  hizmet  alan  vatandaş                                                                                             sıkıntının,  kişilerin  bekledikleri  düzey-
          kavramı daha çok müşteri olarak tanım-     de alaka görememe, muhatap bulamama
          lanmaktadır. Günümüzde artık müşteri       ve geri dönüş sağlanmaması noktasında
          kavramının     sınırları  genişlemiştir.   olduğu tespit edilmiştir.
          Müşteri sadece parayı ödeyen kişi olmak-
          tan çıkmış, üretilen hizmetten yararlanan   Ayrıca havayolu şirketlerinin hizmetleri
          herkes birer müşteri olarak görülmeye      ile ilgili olarak, bilet bedeli iadesi, uçuş
          başlanmıştır.  Bankalardaki  hesap  sa-                                                                                 saati aksaklıkları ve kişisel eşya ve bagaj
          hipleri, konser bileti alan kişiler, okulda-  kayıp  vakaları  hususlarında  şikâyetler
                                                     alınmıştır.
                                                               89
          89     2013/1842 nolu şikâyet başvurusuna ilişkin Karar Verilmesine Yer Olmadığına Kararı; United Airlines Havayolu firmasından
          elektronik bilet yolu ile uçak bileti satın alınan, ancak ilgili idarenin fatura ibraz edilmemesi nedeniyle uçak bilet masrafının ia-
          desine onay vermediği bir şikâyet başvurusunda idare ile şikâyetçi uzlaştırılmak suretiyle şikâyetçinin sorunu çözüme kavuşturul-
          muştur.


                                                  210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215