Page 212 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 212

ve  denetleme  faaliyetlerinin  yürütül-          değişiklik ihtiyacı gerekiyorsa siyasi ira-
          mesi amacıyla 2813 sayılı Telsiz           dece bunun yerine getirilmesinin gerek-
                                                                          92
          Kanununda değişiklik yapan 27/01/2000      tiği düşünülmektedir.
          tarihli ve 4502 sayılı Kanunla kurulan
          Telekomünikasyon Kurumu hizmet ver-        Ulaştırma, basın ve iletişim alanında
          mekte iken, 10/11/2008 tarihli ve 5809     dikkat  çeken  bir  diğer  konu;  baz  is-
          sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile    tasyonları ile ilgili şikâyetlerdir. Bilindiği
          yeni bir düzenlemeye tabi olmuş ve adı     üzere, baz istasyonları, gerekli görülen
                                                     yerleşim birimlerinde, mobil telefonlar-
          Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu     la haberleşmeye yönelik kapsama alanı
          (BTK) olarak değiştirilmiştir. BTK’nın     sağlanabilmesi amacıyla kurulmaktadır.
          telekomünikasyon işlemlerini düzenle-      Baz istasyonlarının kapsama alanına
          mesi  yanında,  tüketicilerin  haklarının   girmeyen bölgelerde mobil telefonlarla
          korunmasına dönük yetkileri de bulun-      konuşmak mümkün olmamaktadır. An-
          maktadır. 5809 sayılı Kanunun 47 ile 52    cak, baz istasyonlarının etkileri konu-
          nci maddeleri arasında tüketici haklarını   sunda, bilimsel olarak ciddi zararlar ol-
          korumaya ilişkin; eşit hizmet alabilme     duğu iddialarına istinaden, şikâyetçiler
          hakkı, tüketicinin  ve son kullanıcının    tarafından  yerleşim  alanlarında  baz  is-
          korunması,  şeffaflığın  sağlanması  ve    tasyonu kurulmasının istenilmediği,
          bilgilendirme, abonelik sözleşmeleri,      kurulan baz istasyonunun sağlıkları
          kişisel verilerin işlenmesi ve gizliliğin   yanında psikolojik olarak da kendilerini
          korunması, hizmet kalitesi konuları        etkilediği gerekçeleriyle baz istasyon-
          yer almıştır. İlgili mevzuat hükümleri     larının kaldırılması talep edilmiştir.
          çerçevesinde,  BTK  tarafından  tüketici   5809  sayılı  Elektronik  Haberleşme
          haklarının düzenlenmesine ilişkin ka-      Kanununun “İlkeler” başlıklı 4 üncü
                              91
          rarlar alınmaktadır.    Ancak Kurumu-      maddesinin (i) bendinde elektronik
          muza gelen şikâyetler dikkate alındığın-   haberleşme cihaz ve sistemlerinin kurul-
          da denetim yetkisinin daha etkili olması,   ması, kullanılması ve işletilmesinde  in-
          BTK tarafından gelen taleplere ilişkin     san sağlığı, can ve mal güvenliği, çevre ve
          önleyici çözümler üretilmesi, mevzuatta    tüketicinin korunması açısından asgarî


          91    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu: http://www.tk.gov.tr/mevzuat/kurul_kararlari/kurul_kararlari_list.php
          92    2013/222 sayılı şikâyet başvurusunda, 23/03/2013-27/03/2013 tarihleri arasında abone olarak GSM operatörünün hizmetlerin-
          den yararlanan şikâyetçiden ücret alınmasına dayanak sözleşme hükmünün haksız şart kapsamında olduğu, şikâyetçiden sadece
          abone olarak hizmetlerden yararlandığı dönem için ve aldığı hizmet kadar ücret alınması ve alınan fazla ücretin iade edilmesi
          gerektiği iddiasına ilişkin Kurumumuz tarafından şikâyetçi haklı bulunarak 04/12/2013 tarihli Tavsiye Kararı verilmiştir. Ayrıca
          kıst dönem ücretinin belirlenmesi şeklinde düzenlemeler yapılması gerektiği belirtilmiştir.



                                                  212
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217