Page 211 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 211
Ulaşım sektöründe kârlılığı hedef alan aydınlatıcı tedbirler alması ve tüketici-
şirketlerin, müşteri ilişkileri yönetimi lerin kendilerini koruyucu girişimlerini
bağlamında bir işletmenin doğru ürünü teşvik etmesi hüküm altına alınmıştır.
ya da hizmeti doğru müşteriye, doğru Bu hususta 28/05/2014 tarihi itibariyle
zamanda, doğru kanaldan, doğru fiyat- yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin
tan ulaştırmak suretiyle müşterilerini Korunması Hakkında Kanun ile “…
kazanma, geliştirme ve elde tutmak için kamu yararına uygun olarak tüketicinin
gelen taleplere daha sağlıklı cevap ver- sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını
meleri ve hizmet sunmaları gerekmekte- koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevre-
dir. Bu eksikliğin giderilmesi noktasında sel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı,
çaba harcanması, müşteri temsilcileri- tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici
ne ve müşteri hizmetlerine kısa sürede önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini
ulaşım ve anında çözüm sağlama- koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu
ya dönük çalışma yapılması gerektiği konulardaki politikaların oluşturulmasın-
düşünülmektedir. 90 da gönüllü örgüt- lenmeleri teşvik etmeye
ilişkin hususlar” düzenlenmiş ve bu ko-
Karlılık amacı güden şirketlerin hiz- nuda tüketici lehine önemli gelişmeler
metin sunulmasında kaliteye ve güvene kaydedilmiştir.
dikkat etmesi yanında, denetim ve
gözetim yetkisi bulunan kurum ve ku- Özel sektör alanında kamusal hizmet
ruluşların da kamusal nitelikte bir hiz- sunan şirketler açısından, tüketiciyi ko-
met sunan bu türden şirketlerin faali- rumak amaçlı mevzuat düzenlemeleri
yetlerini sağlıklı ve düzenli bir şekilde yapılması yanında, ulaşım ve iletişim
denetim altında tutmaları gerekir. sektöründe, düzenleme ve denetleme
Bilindiği üzere, Anayasamızın “Tüketi- fonksiyonunu yerine getiren bağımsız
cilerin Korunması” başlıklı 172 nci mad- idari otoritelerin etkinliği de önemli bir
desi ile devletin, tüketicileri koruyucu ve husustur. İletişim alanında düzenleme
90 2014/2457 nolu şikâyet başvurusuna ilişkin Karar Verilmesine Yer Olmadığına Kararı; çalıştığı binada yapılan tadilat nedeniyle
internet hizmetinin kesildiği ve halen söz konusu hizmeti alamadığı iddiasıyla kurumumuza başvuruda bulunulmuş olup, Super-
online İletişim Hizmetleri A.Ş. ile yaptığı görüşmeler neticesinde şikâyetçinin sorunu çözüme kavuşturulmuştur.
- 2014/4278 nolu şikâyet başvurusuna ilişkin Karar Verilmesine Yer Olmadığına Kararı; şikâyetçinin abonelik işlemi yaptırmış
olduğu TÜRKSAT adlı firmanın uzun süredir taahhüt ettiği hizmeti vermeyip bunun ücretini de almaya devam ettiğini, şirket
yetkililerine ulaşamadığını, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun da hiçbir şekilde yardımcı olmadığını, şirketin sözleşmeyi
feshetmesini ve haketmediği ücreti almamasını istediğini ifade ederek Kurumumuza başvuruda bulunmuş, şikâyetçi ile idare
arasında uzlaşma sağlanarak çözüme kavuşturulmuştur.
- 2013/4097 nolu şikâyet başvurusuna ilişkin Karar Verilmesine Yer Olmadığına Kararı; şikâyetçi, 2014 yılı Nisan ayında evini
taşıması nedeniyle sabit ev telefonunun (No: 0 352 ……….) nakli için müteaddit sefer Türk Telekom A.Ş. ‘ye başvurduğunu ancak
telefonun nakil işleminin yapılmadığını belirterek telefon nakil işleminin gerçekleştirilmesi talebi ile Kurumumuza başvurmuş ve
Kurumumuzun girişimi ile uzlaşma sağlanarak çözüme kavuşturulmuştur.
211