Page 219 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 219

Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Beledi-     rak bilinen belediyelerce yürütülen hiz-
            yesi Kanunu, 5302 sayılı İl Özel İdaresi   metlerin sunumunda yaşanan sorunlar-
            Kanunu,  5355  sayılı  Mahalli  İdare  Bir-  da yoğunlaştığı görülmektedir.
            likleri Kanunu olmak üzere mahalli idare
            alanını düzenleyen temel yasalar uygula-   Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere
            maya konulmuştur.                          ilişkin yapılan şikâyet başvurularının
            Ülkemizdeki belediye sayısında sürekli     incelenmesi neticesinde; başvuruların
            bir  artış  eğilimi  görülmektedir.  Bu  du-  özellikle  imar işlemleri ve uygulama-
            rum, çok düşük nüfuslu ve hizmet üre-      ları, ruhsat iş ve işlemleri, toplu taşı-
            temeyen belediyelerin oluşmasına yol       ma, içme suyu, çevre sorunları, yol
            açmıştır.  Bu  sakıncaların  giderilmesi
            amacıyla 5747 sayılı Büyükşehir Beledi-    yapımı, konut üretimi ve satışı, zabıta
            yesi Sınırları İçerisinde İlçe Kurulması   hizmetleri, emlak vergisi, harcamalara
            ve Bazı  Kanunlarda Değişiklik Yapıl-      katılma payları, kentsel dönüşüm pro-
            ması Hakkında Kanun ile büyükşehirler      jeleri, pazaryerleri, kamulaştırma ve
            dâhilindeki ilk kademe belediyelerinin     kamulaştırmasız el atma, otopark
            tüzel kişiliğine son verilmiştir. Son ola-  sorunları, hayvan barınağı, sulama
            rak, 6360 sayılı Kanunla 30 Mart 2014      göleti,  doğalgaz, altyapı hizmetleri,
            mahalli  idareler genel seçiminden iti-    mezarlık ve defin hizmetleri vb. günde-
            baren 30 ilde il özel idaresi kaldırılmış,   lik hayatın tüm alanlarına ilişkin olduğu
            görev ve yetkileri belediyelere devre-     görülmektedir.
            dilmiştir.

                                                       Söz konusu başvuruları daha ayrıntılı
            Mahalli idarelerin işlem, eylem, tutum     olarak incelediğimizde;  imar işlem ve
            ve davranışlarına ilişkin Kurumumuza       uygulamaları başlığı altında, imar plan-
            29/03/2014 tarihinden itibaren başvu-      larında değişiklik yapılması, arazi ve arsa
            ru alınmaya başlanmıştır. Kurumumuza
            yoğun olarak belediyelerin, daha sonra     düzenlemesi ile Düzenleme Ortaklık
            ise sırasıyla İl Özel İdaresinin temsilcisi   Payı (DOP), ifraz ve tevhit (taşınmazları
            olan Valiliklerin ve Köylerin sorunlarına   ayırma ve birleştirme) işlemleri, kaçak
            ilişkin  Muhtarlıkların  ve  Kaymakam-     yapılaşma ve yıkım kararının uygulan-
            lıkların şikâyet konusu edildiği tespit    ması, imar planlarında kamuya pay ay-
            edilmiştir.  Dolayısıyla   başvuruların    rılması, imar izni verilmesi ve imar yol-
            özellikle halka en yakın kurumlar ola-     unun açılması;  ruhsat iş ve işlemleri



                                                  219
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224