Page 216 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 216
istasyonlarının denetimini yapan ku- tahsil etme yoluna gidilmesi, elektrik ke-
rumların mevzuattan kaynaklanan sintileri ve bu kesintiler sonucu meyda-
yetkilerini sürekli ölçümler yapılmak na gelen hasarlar, elektrik bağlantısının
suretiyle daha etkin kullanmaları, zamanında yapılmaması ve aydınlatma
ölçümler uygun çıkmaz ise denetim sorunları üzerinde yoğunlaşmaktadır.
yapan ilgili kurumlar tarafından GSM
şirketlerine caydırıcı ceza uygulan- Söz konusu şikâyetlerden biri, mücbir
masına daha fazla özen gösterilmesi sebepler dışında gerekli duyurular yapıl-
gerektiği düşünülmektedir. maksızın sıklıkla oluşan elektrik kesin-
tilerine ilişkindir. Bu konuda Elektrik
Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönet-
6.1.17. Elektrik İletim ve meliğinin 19 uncu maddesinin beşinci
Dağıtımı ile Elektrik Dağıtım fıkrası gereğince kesintiden en az kırk
Şirketlerinin Denetlenmesi sekiz saat önce yazılı, işitsel veya görsel
basın yayın kuruluşları aracılığıyla ve
Enerji, sanayileşmenin temeli ve kalkın- internet sitesinde gerekli bilgilendir-
manın bir göstergesidir. Modern toplum menin yapılması gerekmektedir. Bu
da denilen endüstriyel toplumda, in- hükme riayet edilmesi durumunda
sanların toplumsal ve bireysel düzeyde bu gibi şikâyetlerin ortadan kalka-
gereksinim duyduğu hemen hemen tüm cağı değerlendirilmektedir. Ayrıca ani
mal ve hizmetlerin üretilmesinde en elektrik kesintileri veya voltaj yüksel-
temel ve vazgeçilmez unsurlardan biri mesi sebebiyle meydana gelen zarar-
enerjidir. Bu bakımdan, toplumsal yaşa- ların giderilmesi noktasında tüketi-
ci lehine mevzuat düzenlemelerinin
ma etkisi büyük olan enerji politikala- yapılması ve kararlar alınmasının ye-
rında ve enerji alanındaki hizmet sunu- rinde olacağı düşünülmektedir.
munda etkin bir sistem kurulması büyük
önem taşımaktadır. Enerji konularında Yine elektrik dağıtım şirketlerinin
Kurumumuza ağırlıklı olarak elektrik kiracılarca ödenmemiş elektrik faturası
enerjisine ilişkin hizmetlerde yaşanan borçlarını ve bireysel aboneliğe geçişte
sorunlar hakkında başvurular yapılmak- şantiye elektriği kullanımından kal-
tadır. Kurumumuza 2014 yılında yapılan an borçları ev sahibi ve yeni abonelere
şikâyetler; abonelik işlemlerindeki yansıttığına dair şikâyet başvuruları da
aksaklıklar, yüksek fatura bedelleri, Kurumumuza ulaşmıştır. Tüketici Hiz-
kiracılardan tahsil edilemeyen fatura metleri Yönetmeliğinin “Zamanında
bedellerinin taşınmazın maliklerinden Ödenmeyen Borçlar” başlıklı 15 inci
216