Page 243 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 243

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   belirsizliğini koruduğunu ve bu durumun kendisini mağdur ettiğini belir-
                   terek;  kısa  vadede  yapılacak  yerleştirmelerde  mağduriyetinin  giderilmesi
                   talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.
                   Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; aldıkları eğitim ve donanımları
                   itibariyle aralarında hiçbir farklılık bulunmayan bütün mesleki ve teknik
                   lise mezunlarına teknisyen unvanı verilmesini olanaklı kılacak şekilde 3795
                   sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkın-
                   da Kanunda değişiklik yapılmasına ilişkin Milli Eğitim Bakanlığına; kamu
                   kurum ve kuruluşlarına personel alımına ilişkin hazırlanan KPSS Kılavu-
                   zunun adayları yanlış yönlendirmesinin önlenmesi amacıyla nitelik kod-
                   larının 3795 sayılı Kanunda değişiklik yapılıncaya kadar mevcut düzenle-
                   meye paralel olacak şekilde düzenlenmesi hususunda da yine Milli Eğitim
                   Bakanlığına ve Devlet Personel Başkanlığına tavsiyede bulunulmuştur. 90
                      7.3. Kurumumuza Gelen Şikâyetlerin Uzlaşı ile Çözümü

                   Sözlük anlamı olarak uzlaşı “Karşıtlar arasındaki anlaşmazlıkların ortadan
                   kaldırılması yoluyla birlik sağlama; uygulanacak işlerde tartışma yoluyla bir
                   bütünlük ve birliğe varma; bireylerin ya da toplumsal kümelerin, toplum-
                   sal değerlerin paylaşılmasında karşılıklı ödünlerle aralarında bir anlaşmaya
                   varmaları; tutum, görüş, kanıların birbirine uygun düşmesi ya da yaygın
                   kalıplarla bağdaşması” gibi anlamlara gelmekte olup bu tanımdan hareketle
                   Kurumumuzun şikâyet başvurularını çözmede kullandığı bir yöntem olarak
                   uzlaşma, bağımsız ve tarafsız üçüncü bir kişinin, uyuşmazlığın taraflarına,
                   olayın özelliklerine göre şekillenecek çeşitli çözüm önerileri sunup; onların
                   bu çözüm önerilerini müzakere etmesini ve sunulan çözüm önerilerinden
                   birisinde anlaşmalarını hedefleyen bir yöntemdir.

                   Alternatif uyuşmazlık çözümlerine ilişkin Avrupa Konseyi Bakanlar Ko-
                   mitesinin farklı tavsiye kararları mevcut olup R (98) 1 sayılı aile arabulucu-
                   luğu, R (2002) 10 sayılı medeni hukuk uyuşmazlıklarında arabuluculuk ve
       242
                   R (99) 19 sayılı ceza konularında arabuluculuk tavsiye kararları yanında R
                   (2001) 9 sayılı İdari Mercilerle Özel Kişiler Arasında Dava Yoluna Alter-
                   natifler Hakkında Tavsiye Kararı da Kurumumuz açısından önemli olup bu
                   karar, 5 Eylül 2001 tarihinde kabul edilmiştir. Bu tavsiye kararıyla Avrupa
                   Konseyi Bakanlar Komitesi, Kararın yedinci fıkrasında, alternatif çözümle-



                      2015/2867 şikâyet numaralı dosya için verilen 27/10/2015 tarihli Kısmen Tavsiye Kıs-
                   90
                   men Ret Kararı



                   YILLIK RAPOR 2015
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248