Page 244 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 244

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    rin yaygın kullanımının sorunların çözümünü ve idari mercilerin halka ya-
                    kınlaşmasını sağlayacağını ve sekizinci fıkrasında ise, alternatif çözümlerin,
                    dosya kapsamında değişmekle birlikte daha basit ve esnek süreçler olması,
                    daha hızlı ve daha ucuz çözümler olması, dostane çözüm olması, sadece
                    katı hukuk kurallarının değil aynı zamanda hakkaniyet ilkelerinin de göz
                    önünde bulundurulması ve daha geniş takdir yetkisinin olması gibi avan-
                    tajları olduğunu dikkate alarak üye devletlere idari mercilerle özel kişiler
                    arasındaki uyuşmazlıkların çözümü için alternatif yolların kullanılmasını
                    tavsiye etmektedir.
                    Günümüzün çok yönlü ve karmaşık hukukî anlaşmazlıklarında, Kurumu-
                    muz açısından kişilerle idareler arasındaki uyuşmazlıklarda, Kurumumuz
                    dostane yöntemlerle çözüm için gayret göstermekte ve bu sayede kişilerin
                    adalete erişimi kolaylaştırılmakta ve hızlandırılmakta olup bu şekilde şikâ-
                    yet başvurularının uzlaşı ile çözümünde iyi sonuçlar alınabilmektedir. Bu
                    anlamda 2015 yılı içerisinde şikâyete konu edilen pek çok sorunu Kuru-
                    mumuz uzlaşma yolu ile çözmeyi başarmıştır. Bu süreçte özellikle uzlaşma
                    konusunda taraf olan idarelerin çözüme yönelik olumlu tavırları hesap ve-
                    rilebilirlik, şeffaflık, haklı beklentiye uygunluk, iyi yönetişim gibi modern
                    yönetim ilkelerine uyum göstermektedir. Aşağıda Kurumumuzun uzlaşma
                    yolu ile çözüme kavuşturduğu şikâyet başvurularına ilişkin kurum ve kuru-
                    luşlar bazında örnekler sunulmuştur.

                    Şikâyetçilerin talepleri doğrultusunda, idare ile bağlantı kurularak söz ko-
                    nusu talepler idareye anlatılmış, çoğu zaman kurumlar ile yüz yüze görüş-
                    meler yapılarak sorunların uzlaşma yolu ile çözülmesi sağlanmıştır.
                    Bu kapsamda,

                       •  2013 yılında 47,
                       •  2014 yılından 46
                       •  2015 yılında 161,
                                                                                                 243
                    olmak üzere toplam 209 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuş-
                    turulmuştur.

                      2015 yılında Uzlaşma yoluyla çözüme     161 *
                      ulaştırılan dosya sayısı

                    *161 başvurunun 150 adedi Kamu Denetçiliklerimizce 11 adedi ise İstanbul Bürosu
                            tarafından gerçekleştirilmiştir.





                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249