Page 247 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 247

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   idari para cezası uygulandığını belirterek, tarafına uygulanan para cezasının
                   kaldırılması talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.

                   Konu hakkında Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet Akdiyle Çalışanlar Dai-
                   re Başkanlığı ile gerçekleştirilen yazışmalar neticesinde şikâyete konu sorun
                   çözülmüştür. 95

                      Engellilere Yönelik Düzenlenen Sağlık Raporları
                   Engellilere yönelik düzenlenen sağlık raporları konusunda Kurumumuza
                   sıklıkla başvuruda bulunulmaktadır.  Bu bağlamda yapılan bir başvuruda;
                   erken emeklilik için alınmış olan daimi (sürekli) engelli raporunun SGK
                   Başkanlığı tarafından kabul edilmemesi işlemine karşı Kurumumuza baş-
                   vuruda bulunulmuştur. Şikâyet dosyası üzerinde yapılan inceleme netice-
                   sinde, SGK Başkanlığından gelen cevabi yazıda; sağlık raporunun, konu-
                   nun çözümü amacıyla tekrar değerlendirileceği bildirilmiştir. Daha sonra
                   Kurum  yetkilileri  ile  yapılan  görüşmeler  neticesinde  şikâyete  konu  olan
                   raporun kabul edileceği şikâyetçiye bildirilmiş ve şikâyetçinin bu konudaki
                   talebi yerine getirilmiştir. 96
                      Memurun Kötü Muamelede Bulunması

                   Şikâyetçi, Çine Sosyal Güvenlik Merkezinde görevli bir memurun kendi-
                   sine ve babasına kötü muamelede bulunduğunu, ilgili memurun uyarılması
                   gerektiğini belirten talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur. Kuru-
                   mumuzca yapılan arabuluculuk girişimleri sonucunda Çine Sosyal Güven-
                   lik Merkez Müdürü ile görüşülerek şikâyet konusu hakkında bilgi verilmiş-
                   tir. Merkez Müdürü, gerekli uyarıların yapılarak daha dikkatli davranılması
                   hususunda hassasiyet göstereceklerini ifade etmiştir. Şikâyetçi tarafından da
                   konunun idare tarafından çözüldüğü bilgisi Kurumumuza bildirilmiştir. 97

                      7.3.2. Sağlık Bakanlığı

       246            Ameliyatın Acilen Gerçekleştirilmesi Talebi
                   Şikâyetçi; başvurusunda her an ölmek üzere olduğunu, acil ameliyat edil-
                   mesi gerektiğini, ancak Sağlık Uygulama Tebliğin (SUT) bu ameliyatı kar-
                   şılamaması nedeniyle ameliyat olamadığını belirterek SUT’un değiştiril-
                   mesi veya ameliyat giderlerinin karşılanmasını talep etmiştir.


                   95   2014/3646 şikâyet numaralı başvuru için verilen 18/09/2015 tarihli KVYO Kararı
                   96   2015/1228 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/07/2015 tarihli KVYO Kararı
                      2015/238 şikâyet numaralı başvuru için verilen 26/01/2015 tarihli KVYO Kararı
                   97



                   YILLIK RAPOR 2015
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252