Page 249 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 249

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   de edilmesi halinde şikâyetçinin eş durumu tayininin yapılabileceği bilgisi
                   alınmıştır. Konuya ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile de telefon gö-
                   rüşmesi yapılmış, Kamu Hastaneleri Kurumunun yazısına cevaben yazılan
                   Milli Eğitim Bakanlığının yazısının bir örneğinin faks yoluyla tarafımıza
                   intikali sağlanmıştır. Söz konusu yazı Kurumumuz aracılığıyla, Kamu Has-
                   taneleri Kurumuna da faks yoluyla intikal ettirilmiştir. Kurumumuzca Milli
                   Eğitim Bakanlığının bahsi geçen cevabi yazısının Kamu Hastaneleri Kuru-
                   muna iletilmesi üzerine Kamu Hastaneleri Kurumunun 18/11/2015 tarihli
                   oluru ile başvuru sahibinin görev yeri Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
                   Tunceli Kamu Hastaneleri Birliği (görev yeri Genel Sekreterlikçe belirlen-
                   mek üzere) olarak belirlenmiştir. Söz konusu tayin belgesi, Kamu Hasta-
                   neleri Kurumu tarafından faks yoluyla Kurumumuza intikal ettirilmiştir. 101

                      Hatalı Düzenlenen Sürücü Belgesinin Ücretsiz Olarak Yenilenmesi
                   Şikâyetçi  başvurusunda;  gerekli  ödemeleri  yaparak  Şanlıurfa  İl  Emniyet
                   Müdürlüğünden almış olduğu sürücü belgesinde bazı bilgilerin hatalı dü-
                   zenlendiğini  fark  etmesi  üzerine  belgesinin  yenilenmesini  talep  ettiğini,
                   ancak  belgesinin  yenilenmesi  için  tekrar  ödeme  yapmasının  istendiğini,
                   idarenin hatalı olması sebebiyle kendisinin tekrar ödeme yapmak zorunda
                   bırakılmasının makul olmadığını belirterek; tekrar ödeme yapmak zorunda
                   bırakılmaksızın hatasız yeni ehliyetinin düzenlenerek tarafına verilmesini
                   talep etmiştir.

                   Şikâyet başvurusuna ilişkin olarak, şikâyet edilen idareyle yapılan görüşme-
                   lerde, şikâyetçinin talebinin değerlendirilmesi suretiyle, şikâyet konusunun
                   çözümlenmesi hususunda gerekli girişimlerde bulunulması istenmiştir. Ku-
                   rumumuzun girişimleri ve çalışmaları neticesinde, idare şikâyetçinin talebi-
                   ni yerine getirmiş ve sorun çözüme kavuşturulmuştur. 102
                      Promosyon Ödemesi

       248         Nevşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünde görev yapan şikâyetçi, Tür-
                   kiye Ekonomi Bankası Nevşehir Şubesi ile adı geçen Müdürlüğün yaptığı
                   protokol şartnamesi gereği tarafına ödenmesi gereken promosyonun öden-
                   meyerek mağduriyet yaşadığından bahisle Kurumumuza başvurmuştur. Ta-
                   rafımızca ilgili bankayla yapılan görüşmeler ve yazışmalar sonucu uzlaşma




                      2015/5004 şikâyet numaralı başvuru için verilen 27/11/2015 tarihli KVYO Kararı
                   101
                      2015/3943 şikâyet numaralı başvuru için verilen 26/02/2015 tarihli KVYO Kararı
                   102


                   YILLIK RAPOR 2015
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254