Page 249 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 249
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
de edilmesi halinde şikâyetçinin eş durumu tayininin yapılabileceği bilgisi
alınmıştır. Konuya ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile de telefon gö-
rüşmesi yapılmış, Kamu Hastaneleri Kurumunun yazısına cevaben yazılan
Milli Eğitim Bakanlığının yazısının bir örneğinin faks yoluyla tarafımıza
intikali sağlanmıştır. Söz konusu yazı Kurumumuz aracılığıyla, Kamu Has-
taneleri Kurumuna da faks yoluyla intikal ettirilmiştir. Kurumumuzca Milli
Eğitim Bakanlığının bahsi geçen cevabi yazısının Kamu Hastaneleri Kuru-
muna iletilmesi üzerine Kamu Hastaneleri Kurumunun 18/11/2015 tarihli
oluru ile başvuru sahibinin görev yeri Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
Tunceli Kamu Hastaneleri Birliği (görev yeri Genel Sekreterlikçe belirlen-
mek üzere) olarak belirlenmiştir. Söz konusu tayin belgesi, Kamu Hasta-
neleri Kurumu tarafından faks yoluyla Kurumumuza intikal ettirilmiştir. 101
Hatalı Düzenlenen Sürücü Belgesinin Ücretsiz Olarak Yenilenmesi
Şikâyetçi başvurusunda; gerekli ödemeleri yaparak Şanlıurfa İl Emniyet
Müdürlüğünden almış olduğu sürücü belgesinde bazı bilgilerin hatalı dü-
zenlendiğini fark etmesi üzerine belgesinin yenilenmesini talep ettiğini,
ancak belgesinin yenilenmesi için tekrar ödeme yapmasının istendiğini,
idarenin hatalı olması sebebiyle kendisinin tekrar ödeme yapmak zorunda
bırakılmasının makul olmadığını belirterek; tekrar ödeme yapmak zorunda
bırakılmaksızın hatasız yeni ehliyetinin düzenlenerek tarafına verilmesini
talep etmiştir.
Şikâyet başvurusuna ilişkin olarak, şikâyet edilen idareyle yapılan görüşme-
lerde, şikâyetçinin talebinin değerlendirilmesi suretiyle, şikâyet konusunun
çözümlenmesi hususunda gerekli girişimlerde bulunulması istenmiştir. Ku-
rumumuzun girişimleri ve çalışmaları neticesinde, idare şikâyetçinin talebi-
ni yerine getirmiş ve sorun çözüme kavuşturulmuştur. 102
Promosyon Ödemesi
248 Nevşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünde görev yapan şikâyetçi, Tür-
kiye Ekonomi Bankası Nevşehir Şubesi ile adı geçen Müdürlüğün yaptığı
protokol şartnamesi gereği tarafına ödenmesi gereken promosyonun öden-
meyerek mağduriyet yaşadığından bahisle Kurumumuza başvurmuştur. Ta-
rafımızca ilgili bankayla yapılan görüşmeler ve yazışmalar sonucu uzlaşma
2015/5004 şikâyet numaralı başvuru için verilen 27/11/2015 tarihli KVYO Kararı
101
2015/3943 şikâyet numaralı başvuru için verilen 26/02/2015 tarihli KVYO Kararı
102
YILLIK RAPOR 2015