Page 251 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 251

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   tarafından  Kurumlarına  gönderilmesi  gerektiği  belirtilmiştir.  SGK  tara-
                   fından verilen görüş, Döner Sermaye İşletme Müdürlüğüne iletilmiş, söz
                   konusu idare tarafından şikâyetçiye gerekli ödemenin yapılacağı ifade edil-
                   miştir. Kurumumuzca yapılan arabuluculuk girişimleri sonucunda, şikâyetçi
                   ile ilgili idare arasında uzlaşma sağlanması suretiyle şikâyet konusu çözüme
                   kavuşturulmuştur. 105

                      Tutukluların Sağlık Hizmetlerine Erişimi
                   Kadın Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda tutuklu olarak bulunan yabancı uy-
                   ruklu bir şikâyetçi, mide ve bağırsaklarından ciddi bir ameliyat geçirdiğini,
                   ameliyat sonrası kendisine doktor kontrolü ve muayene yapılmadığını be-
                   lirterek, tedavisinin yapılmasının sağlanmasını talep etmiştir. Kurumumu-
                   zun konu hakkındaki girişimleri neticesinde, şikâyetçinin tedavisine baş-
                   lanmış olup, şikâyet konusu sorun çözüme kavuşturulmuştur. 106

                      7.3.3. Milli Eğitim Bakanlığı
                      Bilgi Edinme Başvurusuna Cevap Verilmemesi

                   Şikâyetçi; bilgi edinme hakkı kapsamında Milli Eğitim Bakanlığına (MEB)
                   başvuru  yaptığını,  başvurusunun  reddedilmesi  üzerine  Bilgi  Edinme  ve
                   Değerlendirme  Kuruluna  (BEDK)  itiraz  ettiğini,  BEDK’nin  kendisini
                   haklı bulmasına rağmen MEB’in talebini yerine getirmediğini iddia ede-
                   rek Kurumumuza başvurmuş, Kurumumuzca MEB Hayat Boyu Öğrenme
                   Genel Müdürlüğü ile temasa geçilmiş, ilgili idarenin BEDK’nin kararın-
                   dan haberdar olmadığının anlaşılması üzerine söz konusu kararın bir sureti
                   ilgili idareye gönderilmiş ve ilgili idarece şikâyetçinin bilgi edinme talebini
                   yerine getirdiğine dair yazı Kurumumuza iletilmiştir. 107

                      Öğrencilere Yönelik Servis Hizmeti Sağlanması Talebi

                   Servis hizmetlerine yönelik bir başvuruda şikâyetçinin kardeşi ve diğer öğ-
       250         rencilerin 11/09/2014 tarihli ve 29116 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Taşı-
                   ma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği kapsamında, okulların açılması ile
                   birlikte servis hizmetinden yararlanmaları gerekirken, servis ihalesine geç
                   çıkılması  nedeniyle  yaşanan  mağduriyetlerin  giderilmesi  talep  edilmiştir.





                   105   2014/5004 şikâyet numaralı başvuru için verilen 14/04/2015 tarihli KVYO Kararı
                   106   2015/4881 şikâyet numaralı başvuru için verilen 23/10/2015 tarihli KVYO Kararı
                   107   2015/2872 şikâyet numaralı başvuru için verilen 09/06/2015 tarihli KVYO Kararı




                   YILLIK RAPOR 2015
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256