Page 250 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 250

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    sağlanmış ve bankanın hatasını kabul etmesi sonucu şikâyetçinin maaş he-
                    sabına promosyon tutarı yatırılmıştır. 103
                       Tahsis Edilmiş Lojmanın Onarım Gerekçesiyle Boşaltılıp Yeniden
                       Tahsis Edilmemesi

                    Şikâyetçi, Gümüşhane Halk Sağlığı Müdürlüğünde sağlık memuru olarak
                    görev yaptığını, İl Sağlık Müdürlüğüne lojman başvurusu yapması netice-
                    sinde, Kamu Konutları Yönetmeliğine uygun olarak İl Sağlık Müdürlüğü
                    tarafından yapılan incelemelerde başvurusunun kabul edilerek belirli puan
                    sıralaması sonucunda lojman komisyonu tarafından Kamu Konutları Yö-
                    netmeliğinin 20 nci maddesine istinaden kendisine sıra tahsisli olarak 5
                    yıllığına lojman tahsisi yapıldığını, ancak müdürlük lojmanlarında genel
                    onarım yapılacağı gerekçesiyle İl Sağlık Müdürlüğünce lojmanlarda oturan
                    personellerin yer teslimi yapılıncaya kadar tahliye edilmeleri gerektiğinin
                    bildirildiğini, buna istinaden,  tadilat ve onarım bitip tarafına teslim edilene
                    kadar hakkının saklı kalması koşulu ve kira kesintisi yapılmaması ile ona-
                    rım esnasında kalmadığı sürenin 5 yıllık tahsis süresinden sayılmaması ta-
                    lep edilerek lojman teslim tutanağı ile eşyalarını tahliye ederek geçici olarak
                    lojmanı boşalttığını, lojman teslim tutanağında da bu durumu belirttiğini
                    ancak yer teslimi sonrası tarafına lojman teslimi yapılmadığını, kendisinden
                    tekrar lojman tahsisi için başvuru yapılması istendiğini belirterek, yaşadığı
                    mağduriyetin giderilmesini talep etmiştir.

                    Yapılan görüşmeler sonucunda; Gümüşhane Valiliği (İl Sağlık Müdürlü-
                    ğü) tarafından lojman uygulamaları ile ilgili şikâyet konusu talebin olumlu
                    sonuçlandığı şikâyetçi tarafından Kurumumuza yazılı olarak iletilmiştir. 104

                       Acil Servis Hizmetlerinden Ücret Alınmaması
                    Araç dışı trafik kazası geçirmesi nedeniyle kaldırıldığı Hacettepe Üniver-
                    sitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Sevisinde gördüğü tedavinin ardından
                    sosyal güvenlik kaydı ve sağlık güvencesi olmadığı gerekçesi ile tahsil edilen   249
                    tedavi giderlerinin iadesi talebiyle Kurumumuza yapılmış olan bir başvuru-
                    da Hacettepe Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Fatura Birimi ve SGK
                    ile yapılan görüşmeler neticesinde; SGK’dan şikâyetçinin ödemiş olduğu
                    ücretin tarafına iadesinin yapılabileceği, verilecek sağlık hizmetine ilişkin
                    faturanın mevzuat gereği belgeler ile birlikte adı geçen üniversite hastanesi


                       2015/591 şikâyet numaralı başvuru için verilen 16/01/2015 tarihli KVYO Kararı
                    103
                    104
                        2015/2772 şikâyet numaralı başvuru için verilen 21/05/2015 tarihli KVYO Kararı


                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255