Page 41 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 41
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
İnceleme ve araştırma sonucu şikâyetin yerinde olduğu kanaatine varılması
hâlinde Tavsiye Kararı verilmektedir. Kararda idareye hatalı davranıldı-
ğının kabulü, zararın tazmini, işlem yapılması veya eylemde bulunulması,
mevzuat değişikliğinin yapılması, işlemin geri alınması, kaldırılması, değiş-
tirilmesi veya düzeltilmesi, uygulamanın düzeltilmesi, uzlaşmaya gidilmesi,
tedbir alınması gibi önerilerde bulunulmaktadır.
İlgili merci, tavsiye doğrultusunda tesis ettiği işlemi, aldığı önlemi veya
tavsiye edilen çözümü uygulanabilir nitelikte görmediği takdirde bunun
gerekçesini otuz gün içinde Kurumumuza göndermekle mükelleftir.
İnceleme ve araştırma sonucunda şikâyetin yerinde olmadığı kanaatine va-
rılması hâlinde ise Ret Kararı verilmektedir.
Ayrıca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek kişi ise
ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu tale-
bin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam
40 ederken şikâyet konusu hakkında dava açılması durumlarında Kurumumuz
tarafından Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar verilmektedir.
Kurumun tarafları uzlaştırmasıyla şikâyet konusu olaydaki hatalı işlemin
idare tarafından düzeltilmesi halinde de bu karar alınmaktadır.
Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denetçisinin önerisi üzerine, bizzat Kamu
Başdenetçisi tarafından verilmektedir. Kamu Başdenetçisi, şikâyet başvuru-
su ile şikâyete ilişkin tüm bilgi ve belgeleri, gerek ulusal gerekse uluslararası
mevzuat hükümleri çerçevesinde incelemekte, hakkaniyet ve iyi yönetim il-
kelerini de göz önünde bulundurarak önerilerde bulunmaktadır. Başdenet-
çilik, kararın verilmesinden sonra sonucu etkileyebilecek bilgi ve belgelerin
ortaya çıkması durumunda şikâyet hakkında yeniden inceleme ve araştırma
yapabilmektedir.
4.3. Genel İstatistiki Bilgiler
Kurumumuz tarafından 29/03/2013 tarihi itibariyle şikâyet başvuruları
başvuru şekli itibarıyla elden, posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemi ara-
cılığı ile alınmaya başlanmıştır. 29/03/2014 tarihinden itibaren ise Kuru-
mumuzca mahalli idarelere ait başvurular da alınmaya başlanmıştır.
Bu kapsamda; Kurumumuza 2013 yılı içerisinde 7638, 2014 yılında 5639
ve 01/01/2015- 30/12/2015 tarihleri arasında 6055 olmak üzere toplam
19332 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır. 2014 yılı başvuru sayısı olan 5639
YILLIK RAPOR 2015