Page 41 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 41

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   İnceleme ve araştırma sonucu şikâyetin yerinde olduğu kanaatine varılması
                   hâlinde  Tavsiye Kararı verilmektedir.  Kararda  idareye  hatalı  davranıldı-
                   ğının kabulü, zararın tazmini, işlem yapılması veya eylemde bulunulması,
                   mevzuat değişikliğinin yapılması, işlemin geri alınması, kaldırılması, değiş-
                   tirilmesi veya düzeltilmesi, uygulamanın düzeltilmesi, uzlaşmaya gidilmesi,
                   tedbir alınması gibi önerilerde bulunulmaktadır.

                    İlgili merci, tavsiye doğrultusunda tesis ettiği işlemi, aldığı önlemi veya
                   tavsiye  edilen  çözümü  uygulanabilir  nitelikte  görmediği  takdirde  bunun
                   gerekçesini otuz gün içinde Kurumumuza göndermekle mükelleftir.

                   İnceleme ve araştırma sonucunda şikâyetin yerinde olmadığı kanaatine va-
                   rılması hâlinde ise Ret Kararı verilmektedir.
                   Ayrıca,  şikâyetçinin  başvurusundan  vazgeçmesi,  şikâyetçi  gerçek  kişi  ise
                   ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu tale-
                   bin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam
        40         ederken şikâyet konusu hakkında dava açılması durumlarında Kurumumuz
                   tarafından Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar verilmektedir.
                   Kurumun tarafları uzlaştırmasıyla şikâyet konusu olaydaki hatalı işlemin
                   idare tarafından düzeltilmesi halinde de bu karar alınmaktadır.

                   Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denetçisinin önerisi üzerine, bizzat Kamu
                   Başdenetçisi tarafından verilmektedir. Kamu Başdenetçisi, şikâyet başvuru-
                   su ile şikâyete ilişkin tüm bilgi ve belgeleri, gerek ulusal gerekse uluslararası
                   mevzuat hükümleri çerçevesinde incelemekte, hakkaniyet ve iyi yönetim il-
                   kelerini de göz önünde bulundurarak önerilerde bulunmaktadır. Başdenet-
                   çilik, kararın verilmesinden sonra sonucu etkileyebilecek bilgi ve belgelerin
                   ortaya çıkması durumunda şikâyet hakkında yeniden inceleme ve araştırma
                   yapabilmektedir.
                      4.3. Genel İstatistiki Bilgiler

                   Kurumumuz  tarafından  29/03/2013  tarihi  itibariyle  şikâyet  başvuruları
                   başvuru şekli itibarıyla elden, posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemi ara-
                   cılığı ile alınmaya başlanmıştır. 29/03/2014 tarihinden itibaren ise Kuru-
                   mumuzca mahalli idarelere ait başvurular da alınmaya başlanmıştır.

                   Bu kapsamda; Kurumumuza 2013 yılı içerisinde 7638, 2014 yılında 5639
                   ve 01/01/2015- 30/12/2015 tarihleri arasında 6055 olmak üzere toplam
                   19332 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.  2014 yılı başvuru sayısı olan 5639





                   YILLIK RAPOR 2015
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46