Page 43 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 43
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
E-POSTA
1,57% FAX
1,55%
ELDEN
9,48%
POSTA
29,33% E-BAŞVURU
58,07%
42 Şekil- 4: 2015 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
Kuruma yapılan başvurulardan 2014 yılında da olduğu gibi ilk sırayı %
26,16 ile “kamu personel rejimine” yönelik şikâyetler alırken, bunu % 21,40
ile “eğitim-öğretim, gençlik ve spor”, %6,36 ile “çalışma ve sosyal güvenlik”,
%6,21 ile “orman, su, çevre ve şehircilik”, %5,43 ile “insan hakları” ve %5,40
ile ise “mahalli iadrelerce yürütülen hizmetler” alanları takip etmektedir.
Şikâyet konularının yılar itibariyle dağılımı aşağıda sunulmaktadır:
Tablo-6: Yıllar İtibariyle Şikâyet Konularına Göre Dağılım
Şikâyet Konusu 2013 2014 2015 Toplam 2015
veya Alanı Sayı Sayı Sayı Yüzde
Kamu personel 2142 1349 1584 5075 26,16
rejimi
Eğitim-öğretim, 1203 1056 1296 3555 21,40
gençlik ve spor
Çalışma ve sosyal 888 419 385 1692 6,36
güvenlik
Ekonomi, maliye ve 784 440 295 1519 4,87
vergi
Mahallî idarelerce 455 343 329 1127 5,43
yürütülen hizmetler
İnsan hakları 263 423 327 1013 5,40
YILLIK RAPOR 2015