Page 39 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 39
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Şikâyet başvurusunun, Kurumumuz şikâyet bürosunca kayıt altına alınma-
sı sonrasında, konusuna göre ilgili Kamu Denetçisine havale edilmektedir.
Kamu Denetçisi ise şikâyeti uzmana ileterek inceleme ve araştırma sürecini
başlatmaktadır.
4.2. Şikâyet İnceleme Süreci ve Kararlar
Kurumumuza ulaşan şikâyetler öncelikle ön incelemeye tabi tutulmaktadır.
Yapılan bu ön inceleme sonucunda;
• Konusu Kurumumuz görev alanına girmeyen,
• Başvuru süresi içerisinde yapılmayan,
• Kurumumuzda incelenmekte ve araştırılmakta olan bir şikâyet baş-
vurusuyla veya Kurumumuz tarafından daha önce sonuçlandırılan
bir şikâyetle sebepleri, konusu ve tarafları aynı olan,
• Yargı organlarında görülmekte olan veya yargı organlarınca karara
38 bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin olan,
• Başvuru usulüne uygun olmayan,
• Şikâyet başvurusunda bulunması gereken isim, adres, unvan gibi zo-
runlu bilgileri içermeyen,
• Menfaat ihlali içermeyen,
şikâyetler hakkında İncelenemezlik Kararı verilerek; başvuru sahibi, ge-
rekçesiyle birlikte karar hakkında yazılı olarak bilgilendirilmektedir.
Ön inceleme aşamasında ele alınan bir diğer husus ise şikâyetçinin Ku-
rumumuza başvurmadan önce ilgili idareye başvurmasıyla idari başvuru
yollarının tüketip tüketilmediğidir. Kurumumuza başvuruda bulunabilmek
için, idari işlemden doğan zararın giderilmesinin üst makamdan, üst ma-
kam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, özel kanunlarda belirtilmiş ol-
ması halinde ise bu makamlardan, idarî dava açma süresi içinde istenmesi
gerekmektedir.
İdari başvuru yollarının tüketilmediğinin tespiti halinde ise Gönderme
Kararı verilmekte ve şikâyet başvurusu ile karar gereğinin yapılması için
ilgili idareye, bilgi vermek için de başvuru sahibine iletilmektedir. Gön-
derme Kararları ile şikâyetçi, ilgili idareye çözüm için başvurmuş olarak
değerlendirilmekte ve idari başvuru yollarının tüketilmesi şartı sağlanmış
YILLIK RAPOR 2015