Page 26 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 26
B. TEMEL POLİTİKALAR VE ÖNCELİKLER
Bilindiği gibi, Kurumumuzun kuruluşu,
ülkemizde insan haklarının korunması ve
kamu idaresinin iyileştirilmesi alanında
hayata geçirilen uygulamaların başında
gelmektedir. Birey ve devlet arasında bir
köprü olma gayretindeki Kurumumuzun
gerçekleştireceği faaliyetler, sadece
Kurumumuz açısından değil üstlendiği
misyon bakımından tüm idari yapılanmanın
içinde yer alan kurum/kuruluşlar ile tüm
toplum için büyük önem taşımaktadır.
Bu doğrultuda dört yıllık ilk dönemini tamamlayan Kurumumuz, faaliyete geçtiği 2012 yılından
bu yana gerek kurumsal yapılanmanın tamamlanması anlamında gerekse diğer ülke
Ombudsmanlık kurumlarının iyi uygulama örneklerinin ülkemize/idari sisteme kazandırılması
kapsamında birçok faaliyet gerçekleştirmiştir. Bu dönem zarfında TBMM Karma Komisyon ile
kamuoyuna sunulan 2013, 2014, 2015 Yıllık Raporlarımız ile Kurum faaliyetlerinin yanında
gelen şikâyet başvurularına ilişkin istatistiki bilgiler, başvuruların tematik alanlarda
değerlendirmeleri, idarelerin tutumları ile işbirliği düzeyleri, uzlaşma kültürünün oluşturulması
ve bunda Kurumumuzun katkıları, öneri ve tedbirler ortaya konulmuştur. Öte yandan, Soma Özel
ve Yargı Özel raporu gibi hazırlanan özel raporlar ile toplumun tüm kesimlerine etki eden
hususlara ilişkin tespitler ile temel sorunlar hakkında idarelere çözüm/iyileştirme önerilerinde
bulunulmuş ve bu konularda tüm kamuoyu bilgilendirilmiştir.
Kurumun amaç ve sorumluluklarının en doğru şekilde aktarılabilmesi, hak arama kültürünün
yaygınlaştırılması, Kurum faaliyetlerinin ve kararlarının etkinliğinin sağlanmasında önceliğimiz
tüm kamuoyu nezdinde tanıtım ve farkındalığın sağlanmasıdır.
Diğer yandan, Kurumumuz Genel Sekreterliğince yürütülen Kurumun idari ve mali işlemlerine
ilişkin faaliyetlerin etkin, süratli ve doğru şekilde yerine getirilmesi, doğrudan ana hizmetlerin
kalitesini etkilemekte bu ise Kurumsal performansa yansımaktadır.
Bu kapsamda; şikâyet başvurularının hızlı ve etkin olarak alımında, ön inceleme aşamasından
başlayarak sonuçlandırılmasına kadar geçen sürecin sistemsel olarak desteklenmesinde, doğru
tespit ve analizlerin yapılabilmesinde gerekli olan istatistiki raporlandırmanın kullanıcıya ayrı iş
yükü olmaksızın verimli ve sağlıklı şekilde alınabilmesini sağlayacak sistemlerin varlığı kısacası
bilgi işlem alt yapısının etkinleştirilmesi büyük önem arz etmektedir. Yine etkin bir insan
kaynağının oluşturulması, personelin kendi alanlarında yetkinleştirilmesi, görev ve
sorumlulukların belirlenerek iş süreçlerinin net bir şekilde ortaya konulması, kurumsal kültürün
ve kimliğin tüm personele hissettirilmesi gibi faktörler Kurumların arka planda başarısının ana
unsurlarını oluşturmaktadır.
Kurumumuz stratejik planı incelendiğinde yukarıda bahsedilen tüm bu hususların birer öncelik
olarak amaç ve hedefler olarak karşımıza çıktığı görülecektir. Ayrıca stratejik planımızda iyi
yönetişim ilkeleri olarak belirlenen “tutarlılık (öngörülebilirlik), sorumluluk, hesap
verebilirlik, adil davranma, tarafsızlık, etkililik, hukuka bağlılık ve mesleki özen ve titizlik”
25