Page 187 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 187

BAŞKAN

               – Ombudsmanlıkta çalışan?

                    YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
                   FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER

               - Ombudsman personeline sorduk.

                    BAŞKAN

               – Tamam, peki.

                    KAMU DENETÇİSİ
                   CELİLE ÖZLEM TUNÇAK
               - Hangi yılın kararı?

                    YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
                   FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER

               - Geçen yılın hocam.

                    ESKİ KAMU DENETÇİSİ ABDULLAH
                   CENGİZ MAKAS
               – Ben yoktum yani.

                    BAŞKAN

               – Abdullah Bey, senin cevapların da var orada. Peki, Murat Hocam, toparlayalım. On
            beşinci dakikaya doğru gidiyoruz.

                    YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
                   FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER
               - Yönetişimde bir diğer konu da şu: “Vatandaşların ihtiyaçlarının dikkate alınması
            gerekiyor.” diyor. Aslında şu ana kadar kurum şikâyetleri alıyor ama gerçekten bir an-
            ket yaptı mı?… Bu şikâyete başvuranlarla ilgili veya -müşteri diyeyim- vatandaşlarla
            ilgili bir anket yok, kurum içi bir anket olmadığı söyleniyor yine anket, kurum içi de
            anket yapılmamış, vatandaş/müşteri memnuniyeti ve iç birimlerle ilgili anketler de ol-
            madığını görüyoruz; Karar verme süreçleri açısından verimsizlik olarak söyleyeceğim.
            Ama kurum vatandaş odaklı bir anlayışa sahip yüzde 80-90 civarında çünkü vatanda-



                                                                   14 ŞUB A T 2019  185
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192