Page 187 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 187
BAŞKAN
– Ombudsmanlıkta çalışan?
YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER
- Ombudsman personeline sorduk.
BAŞKAN
– Tamam, peki.
KAMU DENETÇİSİ
CELİLE ÖZLEM TUNÇAK
- Hangi yılın kararı?
YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER
- Geçen yılın hocam.
ESKİ KAMU DENETÇİSİ ABDULLAH
CENGİZ MAKAS
– Ben yoktum yani.
BAŞKAN
– Abdullah Bey, senin cevapların da var orada. Peki, Murat Hocam, toparlayalım. On
beşinci dakikaya doğru gidiyoruz.
YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER
FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÖNDER
- Yönetişimde bir diğer konu da şu: “Vatandaşların ihtiyaçlarının dikkate alınması
gerekiyor.” diyor. Aslında şu ana kadar kurum şikâyetleri alıyor ama gerçekten bir an-
ket yaptı mı?… Bu şikâyete başvuranlarla ilgili veya -müşteri diyeyim- vatandaşlarla
ilgili bir anket yok, kurum içi bir anket olmadığı söyleniyor yine anket, kurum içi de
anket yapılmamış, vatandaş/müşteri memnuniyeti ve iç birimlerle ilgili anketler de ol-
madığını görüyoruz; Karar verme süreçleri açısından verimsizlik olarak söyleyeceğim.
Ama kurum vatandaş odaklı bir anlayışa sahip yüzde 80-90 civarında çünkü vatanda-
14 ŞUB A T 2019 185