Page 243 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 243

burada da bir kitapçık var kurumun hazırlamış olduğu. “İyi yönetim ilkeleri açısından
            ombudsmanlık kurumu nasıl faaliyet gösterebilir? Hangi işlevleri görebilir?” başlıklar
            öngörülmüş.

               Zaten bu konu kurumun gündeminde. İyi yönetim dediğimizde bizim açımızdan
            SIGMA Programı geliyor akla veya Avrupa Birliğinin “Beyaz Kitap”ı akla geliyor. Sayın
            Genel Sekreterimiz daha iyi taktir ederler ama bu konu hakkında zaten proje yapılmış,
            eğitimler verilmiş, çalışmalar yapılmış. Yani, kurumun en önemli başlıklarından, çaba-
            larından birisi de iyi yönetim.

               Şimdi, hocalarımız burada ifade ettiler -Selman Hocam, Bayram Hocam- mevzuat
            açısından zaten bazı muğlaklıklar olmakla birlikte hemfikir olunan bazı temel başlık-
            lar var iyi yönetimde; hizmet kalitesinin artırılması meselesi gibi, yönetimde hizmetin
            adil şekilde dağıtımı, adaletin ve güvenin tesis edilmesi gibi.

               Şimdi, sıklıkla ifade edildi gün içerisinde, tavsiye kararlarına uyma oranı yüzde
            20’den yüzde 70’lere çıkmış.


                    BAŞKAN
               – Affedersiniz, bu yüzde 70 -Sayın Başkanımız, Şeref Bey bir şey söyledi- rakamı
            nedir?

                    KAMU DENETÇİSİ
                   SADETTİN KALKAN
               – İdarelerin bizim gönderdiğimiz tavsiye kararlarına uyma oranı. Diyelim ki 600-700
            tane tavsiye kararı yıl içerisinde yazdık, gönderdik.

                    BAŞKAN

               - 1.000 tane gönderdiniz, 700 tanesi…

                    KAMU DENETÇİSİ
                   SADETTİN KALKAN

               – Yaklaşık 700 tanesine uyuldu demektir.

                    BAŞKAN

               - Güzel bir şey.






                                                                   14 ŞUB A T 2019  241
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248