Page 83 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 83
A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
Amaç
Artırmak
H.3.1 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini
Hedef
geliştirmek
Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisi
Performans Hedefi
geliştirilecektir.
Hedefin Hedefin
2018 2018
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
Gerçekleştirilen tanıtım ve reklam
1 5 85 %1000 Başarılı
faaliyeti sayısı
2 Hikâyeleştirilen iyi örnek sayısı 2 25 %500 Başarılı
3 Yapılan tanıtım, toplantı sayısı 2 46 %912 Başarılı
Birey Memnuniyetine İlişkin Yapılan
4 1 2 %200 Başarılı
Anket Sayısı
5 Hazırlanan tanıtım materyal sayısı 4 15 %375 Başarılı
Hedef gerçekleştirilmiş, bu kapsamda 21 Şubat 2018 tarihinde Ankara’da bulunan yabancı
basın kuruluşlarıyla, 31 Ocak 2018 tarihinde Ankara’dan Türkiye’ye yayın yapan radyoların
temsilcileriyle bir araya gelinmiş, 19 Ocak 2018 tarihinde ise Başdenetçi Şeref Malkoç ve
beraberindeki büyükelçilerle Trabzon’da basın toplantısı yapılmıştır. Bunun yanında Kurumca
düzenlenen çalıştay, bölgesel toplantılar ve il çalışma ziyaretleri vb. kapsamında gidilen illerde
ulusal ve yerel basının temsilcileri ile sabah kahvaltısında bir araya gelinmiştir. Kayseri, İzmir,
Tunceli, Yozgat, Diyarbakır, Siirt, Bitlis, Kırklareli, Edirne illerinde ve Gebze ilçesinde
gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor" temalı bölgesel toplantılar ile il çalışma ziyaretlerinde
gerçekleştirilen ‘Serbest Kürsü’ ile vatandaşlara idare ile yaşadıkları sorunlar ve KDK’dan beklentileri
hakkında konuşma imkânı verilmiş olup, bu kapsamda her toplantıda ortalama 30 vatandaşa söz
verilmiş söz konusu toplantılarda tüm katılımcılara anket uygulanmıştır. Üniversitelerde öğrenciler
arasında hukuk, adalet, insan hakları ve hakkaniyet anlayışını geliştirmek amacıyla oluşturulan
“Ombudsmanlık Topluluklarının” sayısı 2018 yılında 65’e yükselmiş ve Üniversite Ombudsmanlık
Değerlendirme İstanbul Aydın, Selçuk, Osmaniye Korkut Ata, Karamanoğlu Mehmet Bey, Bozok, Siirt, Eren, Kırklareli,
Toplulukları Birinci Çalıştayı gerçekleştirilmiştir. Ondokuz Mayıs, Mehmet Akif Ersoy, Bahçeşehir,
Trakya, İstanbul Okan, Yıldız Teknik, Atılım, Gebze Teknik, Eskişehir Osmangazi, Anadolu ve Balıkesir
Üniversitelerinde “Adalet, Hakkaniyet ve Ombudsmanlık” konulu konferanslar verilmiş ayrıca
üniversitelerle işbirliği ve ortak çalışmalara artırılmış olup, KDK'nın, vatandaşların problemlerine
bakış açısını, inceleme ve araştırma aşamaları ile Tavsiye Karar örneklerinin müzakere aşamasını,
çözüm arayışlarını ve çözüm yöntemlerini uygulamalı olarak görmek üzere; hukuk fakülteleri başta
olmak üzere üniversite öğrencileriyle klinik çalışma gerçekleştirilmiştir. İlkokul, ortaokul ve liseliler
arasında hak arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla faaliyetlerde bulunularak çok sayıda okul
ziyaret edilmiş ve Ankara’da bulunan liseli öğrenciler arasında “Hak Arama Kültürü ve
Ombudsmanlık” temalı resim, kompozisyon, afiş yarışması düzenlenmiş, dereceye girenlere ödülleri
takdim edilmiş, İstanbul’da bulunan liseliler arasında “Liselerarası İyi Yönetim İlkeleri” Yarışmasının
tanıtım toplantısı yapılmıştır. 2018 yılında Kurumuma bizzat gelen, telefon aracılığı ile ulaşan, bilgi
edinme yoluyla başvuran veya Kurumumuzun gerçekleştirdiği organizasyonlarda yüz yüze görüşülen
vatandaşlara ait toplam 97.538 adet bilgi talebi karşılanmıştır. Kurumumuzun aracılığı ve girişimleri
sonucunda sorunları ‘Dostane Çözüm’ ile sonuçlanan vatandaşların Kuruma ziyaretleri kabul
edilmiştir. Ayrıca 2018 yılında basın ve medya etkin bir şekilde kullanılmış, gerek Kurum hakkında
gerekse kararlar hikayeştirilerek bireylere sunulmuştur. Bu kapsamda hedefe ilişkin performans
göstergelerinin çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.
82