Page 236 - mahalli-iradeler
P. 236

bu şikayetler sayesinde kazanç sağladığını ancak soruna bir çözüm
            bulmadığını, Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı EGO otobüslerin-
            de ve metrolarda bulunan geçiş turnikelerde 65 yaş anonsu yapıldığını
            bu durumdan rahatsız olduğunu, ayrıca  metro turnikelerinde 65 yaş
            ve engelli yazısı ile, sınıf ayrımı yapılırcasına, ayrı yerden geçiş yapıl-
            masının kabul edilemez olduğunu ileri sürerek;
               3.1.  Ankara Büyükşehir Belediyesi Özel Halk Otobüslerinde 65
            yaş üstü kartı olanlardan ücret alınmamasını ve bu otobüslere de kart
            okuma cihazının konulmasını,

               3.2. Ankara Büyükşehir Belediyesinin, 65 yaş üstü kartı olanlardan
            ücret talep eden özel halk otobüslerine uygulamış olduğu idari para
            cezasından şikayetçilere pay verilmesini,

               3.3. Ego otobüsleri ve metro turnikelerinden geçiş yaparken 65 yaş
            anonsunun yapılmamasını, metrodaki “65 yaş ve engelli” turnike ge-
            çişleri ayrımının kaldırılmasını talep etmektedir.
               B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları

               4. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı EGO Genel Müdürlüğü
            Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığı’nın 18/03/2016 tarih ve 7394 sayılı
            yazısında özetle; şikayete konu olan bilgilendirme anonslarının, kulla-
            nılan Ankara kart türünü belirttiği,bilgilendirme anonsunun, binişle
            ilgili olarak denetim yapabilmesi için görevli şoförün bilgilendirmesi
            için yapılan bir uygulama olduğu, sesli ve görsel bilgilendirme anonsla-
            rı ile yapılan denetim uygulamaları sayesinde 4346 vatandaşın serbest
            ve indirimli binme hakkı olmadığı halde, başkasına ait serbest ve in-
            dirimli kartları kullanarak şahsi fayda sağlayıp, kamu zararına neden
            olduklarının tespit edildiği ve cezai işlem uygulandığı, sesli ve görsel
            sistemler  kullanılmadan  sadece  şoförün  kimlik  kartını  kontrol  et-
            mesi  durumunda, günlük 600.000 ile 630.000 indirimli serbest biniş
            yapıldığı dikkate alındığında, günlük 600.000 civarında kişinin kimlik
            kontrolünün yapılması gerektiği, dolayısıyla bu kontrollerin ciddi za-
            man kaybına neden olduğu, binişlerde kuyruklar oluştuğu ve yolcular-
            la şoförler arasında sıkıntılar yaşandığı, bu itibarla günlük 600.000’i
            geçen indirimli ve serbest binişlerin ( 65 yaş, 61-64 yaş, Engelli, Refa-
            katli Engelli, Gazi, Gazi yakını, Şehit Dul ve Yetimleri, Emniyet Sınıfı
            Hizmetleri, öğrenci, öğretmen) teker teker fiziksel, manuel kontrolü-
            nün yapılmasının çok büyük sıkıntılar meydana getirmesi nedeniyle,



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  231
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241