Page 237 - mahalli-iradeler
P. 237

teknolojik imkanlar ile bu kontrollerin yapılmasının tüm yolcular açı-
            sından daha hızlı, daha kolay ve daha konforlu yolculuk yapma imkanı
            sağladığı,
               4.2. Güvenlik ve kart kontrolü dışında özel yolcuların ( 65 yaş, 61-
            64 yaş, Engelli, Refakatli Engelli, Gazi, Gazi yakını, Şehit Dul ve Ye-
            timleri, Emniyet Sınıfı Hizmetleri) yoğun turnike geçişlerinde sıkıntı
            yaşamadan rahat ve huzurlu geçişlerin sağlanabilmesi amacıyla pozitif
            ayrıcalık tanındığı,
               4.3.  Şikayetçi ...’ın , özel halk otobüslerinde alınan ücret nede-
            niyle ,Mavi Masa şikayet hattına ilettiği 836602 nolu başvurusunun
            15.07.2015 tarihli “ceza komisyonunda  görüşülerek Aile ve Sosyal Po-
            litikalar Bakanlığının 28931 sayılı Yönetmelik hükümleri gereği cezai
            işlem uygulanmasına karar verildiği, 869700 nolu ve 89326 nolu şika-
            yet dilekçeleri için gerekli açıklama yapıldığı, özel halk otobüslerinin
            İdarenin Ücret Toplama Sistemine entegrasyonunun sağlanması için
            çalışmalar yapıldığı, 2016 yılı içinde bu çalışmaların tamamlanacağı-
            nın  düşünüldüğü belirtilmiştir.
               C. Olaylar
               5. Şikayetçinin Kurumumuza yaptığı ilk başvuru idari başvuru yol-
            ları tüketilmediği gerekçesiyle Gönderme Kararı ile Ankara Büyükşehir
            Belediye Başkanlığı EGO Genel Müdürlüğü’ne iletilmiş ancak ilgili ida-
            re tarafından olumsuz cevap verilmesi üzerine şikayetçi 16/12/2015
            tarihinde tekrar Kurumumuza   başvuruda   bulunarak,   3 numaralı
            paragrafta   belirtilen   taleplerini   yinelemiştir .
               D. Kamu Denetçisi Zekeriya Arslan’ın İnceleme ve Araştırma
            Bulguları
               6. Şikayete konusuna ilişkin bilgi ve belgeler Ankara Büyükşehir
            Belediye Başkanlığından istenmiş, ilgili idareden alınan cevabı yazıla-
            ra “İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları” başlığı altındaki 4 numaralı
            paragrafta yer verilmiştir.


               III.HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
               A.İlgili Mevzuat
               7. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve
            kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesi;



           232   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242