Page 237 - mahalli-iradeler
P. 237
teknolojik imkanlar ile bu kontrollerin yapılmasının tüm yolcular açı-
sından daha hızlı, daha kolay ve daha konforlu yolculuk yapma imkanı
sağladığı,
4.2. Güvenlik ve kart kontrolü dışında özel yolcuların ( 65 yaş, 61-
64 yaş, Engelli, Refakatli Engelli, Gazi, Gazi yakını, Şehit Dul ve Ye-
timleri, Emniyet Sınıfı Hizmetleri) yoğun turnike geçişlerinde sıkıntı
yaşamadan rahat ve huzurlu geçişlerin sağlanabilmesi amacıyla pozitif
ayrıcalık tanındığı,
4.3. Şikayetçi ...’ın , özel halk otobüslerinde alınan ücret nede-
niyle ,Mavi Masa şikayet hattına ilettiği 836602 nolu başvurusunun
15.07.2015 tarihli “ceza komisyonunda görüşülerek Aile ve Sosyal Po-
litikalar Bakanlığının 28931 sayılı Yönetmelik hükümleri gereği cezai
işlem uygulanmasına karar verildiği, 869700 nolu ve 89326 nolu şika-
yet dilekçeleri için gerekli açıklama yapıldığı, özel halk otobüslerinin
İdarenin Ücret Toplama Sistemine entegrasyonunun sağlanması için
çalışmalar yapıldığı, 2016 yılı içinde bu çalışmaların tamamlanacağı-
nın düşünüldüğü belirtilmiştir.
C. Olaylar
5. Şikayetçinin Kurumumuza yaptığı ilk başvuru idari başvuru yol-
ları tüketilmediği gerekçesiyle Gönderme Kararı ile Ankara Büyükşehir
Belediye Başkanlığı EGO Genel Müdürlüğü’ne iletilmiş ancak ilgili ida-
re tarafından olumsuz cevap verilmesi üzerine şikayetçi 16/12/2015
tarihinde tekrar Kurumumuza başvuruda bulunarak, 3 numaralı
paragrafta belirtilen taleplerini yinelemiştir .
D. Kamu Denetçisi Zekeriya Arslan’ın İnceleme ve Araştırma
Bulguları
6. Şikayete konusuna ilişkin bilgi ve belgeler Ankara Büyükşehir
Belediye Başkanlığından istenmiş, ilgili idareden alınan cevabı yazıla-
ra “İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları” başlığı altındaki 4 numaralı
paragrafta yer verilmiştir.
III.HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A.İlgili Mevzuat
7. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve
kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesi;
232 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU