Page 241 - mahalli-iradeler
P. 241

konusu madde kapsamında uygulanan idari para  cezalarının
            nasıl kullanılacağı yönünde İdarenin herhangi bir yetkisi bu-
            lunmamaktadır.  Ayrıca idari para cezaları, idari faaliyetlerin
            gereği gibi yerine getirilmesini amaçlayan bir tür yaptırım ol-
            duğundan, yani mağdurun zararını tazmin amacı gütmediğin-
            den, anılan Yönetmelik hükmü gereğince uygulanan idari para
            cezalarından bu durumu ihbar edene pay verilmesi düşünüle-
            meyeceği gibi kamusal bir hizmetten yararlananlara ayrıcalık
            tanınarak; kesilen idari para cezalarından pay ödenmesi eşitlik
            ilkesine aykırı olup, çifte pozitif ayrımcılık sonucunu doğura-
            cağından ve böyle bir talebin kabulü, sadece şikayet başvuru-
            cusu ile aynı statüde bulunanlara menfaat sağlayacağından, bu
            statü dışındakiler nezdinde de etik olarak karşılanmayacaktır.

               14.3. 10.1 numaralı paragrafta belirtilen Yönetmelik maddesinde
            65 yaş ve üstü bireylerin ücretsiz seyahat hakkından faydala-
            nabilmesi için nüfus cüzdanı ibrazının yeterli olduğu düzenlen-
            miştir. Bu kapsamda şikayetçinin ücretsiz seyahat hakkını kullanabil-
            mesi için sadece nüfus cüzdanın ibraz etmesi yeterli olup, kart okuma
            cihazı bir zorunluluk değildir. Ancak, nüfus cüzdanının ibrazı halinde,
            kişinin ücretsiz seyahat hakkına haiz olup olmadığının kontrolünün,
            yoğun trafik akışında sorunlar yaratacağı değerlendirildiğinden ücret-
            siz seyahat hakkının kolaylaştırıcı bir tedbir olarak , özel halk otobüs-
            lerine de seyahat kartı okuma cihazı konulması düşünülebilecektir. Bu
            kapsamda da İdarece, 4.3 numaralı paragrafta ayrıntısına yer verilen
            yazı cevabından da anlaşılacağı üzere,  seyahat kartlarını okuyucu ci-
            hazların özel halk otobüslerine de konulması hususunda entegrasyon
            çalışmalarının başladığı ve 2016 yılı içinde bu entegrasyon çalışmala-
            rının tamamlanacağı belirtilmiştir.

               14.4. Şikayetçi Ego otobüsleri ve metro turnikelerinden geçiş ya-
            parken 65 yaş anonsunun yapılmasından rahatsız olduğunu ifade et-
            mişse de, 4 numaralı paragrafta belirtilen idarenin yazı cevabından
            anlaşılacağı üzere, idarenin şikayete konu olan bu tedbiri, verilen
            hizmetin aksamaması ve yaşanabilecek sorunların önüne geçebilmek
            amacıyla aldığı, çok yoğun kullanılan Ego otobüslerinde teker teker
            seyahat kartlarının kontrol edilmesinin, ulaşımın aksamasına, ilgili
            personelin (şoförün) dikkatinin bozulmasına ve yolcular ile ilgili per-
            sonel arasında sorun yaşanmasına neden olabileceği ayrıca bu yolla




           236   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246