Page 288 - mahalli-iradeler
P. 288
35. Şikâyetçinin, Vakıflar Genel Müdürlüğünün benzer durumlar-
da değer tespiti için emlak vergi değerini kullandığından bahisle arsa
değer tespitinde emlak vergi değerinin kullanılması talebine ilişkin ise
İdare; 3194 sayılı İmar Kanununun 17 nci maddesi uyarınca 2942 sa-
yılı Kamulaştırma Kanununun 8 inci maddesi çerçevesinde değer tes-
piti yapıldığını belirtmektedir. Kanunilik, hukuki güvenlik ve belirlilik
ilkeleri gereğince idarelerin eylem ve işlemlerinin kanuna dayanması
ve belirli olması gerektiği, kanunla yetkilendirilmedikleri alanlarda ey-
lem ve işlem yapamayacakları açık olup, arsa değer tespitine dair
Belediyelerin izleyecekleri yol mevzuatla belirlenmiş ve İdare-
nin de mevzuat çerçevesinde hareket ettiği görülmüştür. Ayrı-
ca 5737 sayılı Vakıflar Kanununun 18 inci maddesinde emlak
vergi değerinden bahsedilmekle birlikte anılan Kanun; vakıf-
ların yönetimini, Vakıflar Genel Müdürlüğünün kuruluşunu,
teşkilât, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek amacıyla
hazırlanmış bir kanun olup şikayet konusu olaya uygulanması
mümkün değildir.
36. Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, mevzuat, yargı ka-
rarları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; 7
numaralı paragrafta açıklandığı üzere şikayet konusu 47 m2’lik Bele-
diye hissesinin 2644 sayılı Tapu Kanununun 21 inci maddesine
göre kapanan yolların Belediye adına ihdası ile oluştuğu ve şikâ-
yetçinin söz konusu taşınmaz hissesini satın aldığı tarihte tapu kay-
dında mülga Side Belediyesine ait hissenin kayıtlı olduğu, dolayısıyla
şikayetçinin Belediye hissesinin varlığından haberdar olma-
dığına yönelik iddiası yerinde olmadığı, şikâyetçi ya da parselin
eski malikince süresi içinde imar uygulamasının karşı dava açılmadığı,
şikayetçiye satışına karar verilen Belediye hissesinin arsa değer tespi-
tinin Manavgat Belediyesince kanunilik, hukuki güvenlik ve belirlilik
ilkeleri çerçevesinde ilgili mevzuat kapsamında yapıldığı değerlendiril-
mekle idarenin anılan taşınmaza ilişkin işlemlerinde hukuka aykırılık
tespit tespit edilemediği anlaşıldığından şikâyetin reddine ka-
rar vermek gerekmiştir.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
37. T.C. Anayasanın “Kanun önünde eşitlik” başlıklı 10’uncu mad-
desinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 283