Page 77 - soma rapor 30122014
P. 77

bulunduğuna  dair  belgelerin  sunulmuş  olması  şarttır.  Ayrıca  kömür  haznesi  hakkında  bilgi

               sunulmalı ve keşfedilen maden yatağının nasıl geliştirileceğine dair bir teknik değerlendirme
               yapılmalıdır.

                     Arama ruhsatı, başlangıçta beş  yıllık bir süre için  verilmekte;  en fazla  üç  yıl süreyle

               uzatılabilmektedir. Her yıl ruhsat sahibi ilgili madencilik idaresini iş planındaki ilerlemeye dair

               bilgilendirmelidir. Şayet ruhsat sahibinin sorumlu olduğu nedenlerle arama çalışmaları arama
               ruhsatı alındıktan sonra bir yıl içinde başlatılmazsa veya bir yıldan fazla süreyle aramaya ara

               verilirse arama ruhsatı iptal edilmektedir.

                     Bununla birlikte üretim ruhsatı başvuru sahibinin maden rezervinin niteliği, temel teknik

               hususlar ve mali hesaplamalarına göre belirlediği bir süre için verilmektedir. Toplamda elli yıl
               olabilen üretim ruhsatı süresi ancak üretim faaliyeti için gerekli olan yatırımların kaçınılmaz

               olarak  bu  süreyi  aşacak  olması  nedeniyle  uzatılabilmektedir.  Üretim  ruhsatı  şayet  ruhsat
               alındıktan sonra üç yıl içinde üretim başlamamış yahut üç yıldan fazla bir süre için üretim

               durdurulmuş  ise  iptal  edilmektedir.  Bununla  birlikte  bu  husus  bir  teknik  nedenle  yahut

               ekonomik  nedenlerle  veya  ruhsat  sahibinin  elinde  olmayan  nedenlerle  üretim  çalışmaları
               engellenmişse geçerli değildir.

                     Yukarıda  da  belirtildiği  gibi  Almanya’da  madencilik  faaliyetleri  temelde  1980  tarihli

               Federal  Madencilik  Kanunu  (Bundesberggesetz)  çerçevesinde  yürütülmektedir.  Birkaç  defa

               yenilenen  Federal  Madencilik  Kanunu’nun  12  bölüm  ve  178  maddeden  oluştuğu  ifade
               edilmektedir.  Kanun  bu  on  iki  bölüm  altında;  genel  hükümleri,  madencilik  faaliyetlerinin

               yetkilendirilmesini,  mineral  arama,  çıkartma  ve  işleme  çalışmalarını,  madencilik  ile  ilgili

               talimatnameleri/tüzükleri  (ordinanace),  madencilik  faaliyetlerinin  izlenmesini,  madencilik
               faaliyetlerinin kayıt altına alınmasını, madencilik ve toprak mülkiyeti konularını, çeşitli diğer

               faaliyet  ve  kurumlarını,  kıta  sahanlığı  ile  ilgili  özel  hükümleri,  Federal  Denetim  Ofisini
               (Bundesprüfanstaltfür  den  Bergbau)  ve  uzmanlar  komitesi  (Sachverständigenausschuß)    ile

               ilgili  hususları,  kanun  yollarını  ve  para  cezalarını  ve  geçiş  hükümleri  ile  nihai  hükümleri
               düzenlemektedir.


                     Almanya’da Federal Madencilik Kanununa ek olarak teknik ve usule dair konulara ilişkin
               birtakım  talimatname/tüzükler  (ordinance)  de  mevcuttur.  Bunların  başlıcaları,  1995  tarihli

               Genel Federal Madencilik Tüzüğü, 1991 tarihli Madencilik İş Sağlığı ve Güvenliği Tüzüğü ve

               1990  tarihli  Madencilik  Projelerinin  Çevre  Etki  Değerlendirmeleri  Hakkında  Tüzük’tür.
               Almanya’daki bu mevzuat bütününün en önemli özelliğinin madencilik sektörünün iş güvenliği




                                                           63
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82