Page 20 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 20

makul bir şekilde değerlendirilmediği intibamı edindiğini, projesinin
            yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirtmektedir.
               B) İlgili İdarenin bilgi ve belgeleri

               15) İlgili idare, Değerlendirme ve Karar Kurulu kararlarının nihai
            olduğunu belirtmekle yetinmiş, ilk itiraz dilekçesine vermiş olduğu ce-
            vabi yazı hariç, diğer cevaplarında aldığı kararın gerekçesini şikayetçi-
            ye bildirmemiştir .

               VI- HUKUKİ DEGERLENDİRME
               16) 6, 7, 8, 11 ve 12’nci paragraflarda yapılan açıklamalarında işa-
            ret ettiği üzere, idare tarafından verilen cevapların gerekçeli olması
            hem bir temel hak hem de iyi yönetim ilkelerinin gereği olarak karşı-
            mıza çıkmaktadır.
               17) 9 ve l0’uncu paragraflarda ise, proje değerlendirme başvuru-
            larına karşı itiraz edilebileceği düzenlenmiştir. İtirazın, içerik ve usul
            hakkında olması durumunda ilgili Başkanlık Birimine gönderileceği,
            Başkanlık Birimince oluşturulacak İtiraz Komisyonu’nun itirazı değer-
            lendireceği, İtiraz Komisyonu tarafından proje başvurusunun tekrar
            değerlendirilmesinin uygun bulunması halinde, proje başvurusu ilgi-
            li Hizmet Merkezi tarafından Kurul değerlendirilmesine sunulacağı
            belirtilmektedir. Bu düzenleme ise, 10/08/2012 tarih ve 11512 sayılı
            OLUR ile gerçekleştirilmiştir.
               I) Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden
               18) İyi yönetim ilkeleri gözetildiğinde, şikayet sahibinin itiraz
            dilekçelerine cevaben KOSGEB Samsun Hizmet Merkezi Müdürlü-
            ğü tarafından verilen 02/01/2012 ve 17/10/2012 tarihli cevaplar ile
            14/08/2012  tarihinde verilen itiraz kararının, şikayetçinin talebine
            cevap verecek şekilde gerekçeli ve açıklayıcı olmadığı;
               19) Ayrıca, KOSGEB İdaresi Başkanlığının 22/06/2012 tarihli ya-
            zısında da ifade ettiği üzere, Kurul kararının nihai olmasının, kararla-
            rını denetleyecek bir üst organının bulunmamasıyla birlikte; Kurulun
            kendisine kararları hakkında itiraz edilebileceği şeklinde yorumlan-
            masının, 6, 7 ve 8’ inci paragraflardaki açıklamalara uygun ve İdarenin
            10/08/2012 tarih ve 11512 sayılı OLUR ile itiraz hakkı tanımış olma-
            sının iyi yönetim ilkeleri açısından olumlu bir yaklaşım olduğu;




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25