Page 19 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 19
Kurulun redde ilişkin kararına başvuru sahibi; öğrenme tarihinden
itibaren 15 (on beş) gün içinde 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere iti-
raz edebilir. İtirazlar ilgili Hizmet Merkezine yapılır. Hizmet Merke-
zi itirazı şekil, usul ve içerik yönünden inceler. Şekil yönünden itira-
zı kabul edilen proje başvurusu tekrar Kurula sunulur. İçerik ve usul
yönünden yapılan itiraz ise itiraza konu bilgi ve belgeler ile birlikte
incelenmek üzere ilgili Başkanlık Birimine gönderilir. Başkanlık tara-
fından oluşturulan İtiraz Komisyonu itirazı inceleyerek itirazı ret veya
kabul eder ve sonucu ilgili Hizmet Merkezine bildirir. İtiraz Komisyo-
nu tarafından, proje başvurusunun tekrar değerlendirilmesinin uygun
bulunması halinde, proje başvurusu ilgili Hizmet Merkezi tarafından
Kurul değerlendirilmesine sunulur. Hizmet Merkezi sonucu başvuru
sahibine bildirir.
11) Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı:
41’inci madde- İyi İdare Hakkı: Bu hak şunu içermektedir: İdarenin
kararları konusunda gerekçe gösterme yükümlülüğü.
12) Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası:
18’inci madde- Kararların gerekçelerini belirtme yükümlülüğü
l. Kurum’un gerçek bir kişinin hak ve menfaatlerini olumsuz şekilde
etkileyebilecek her kararı ilgili olaylar ve hukuki dayanağı işaret edile-
rek gerekçesini belirtecektir.
2.Yetkili yetersiz ya da belirsiz ya da bireysel gerekçe içermeyen ka-
rarlar almaktan kaçınacaktır.
IV- ŞİKAYET KONUSUNA İLİŞKİN UYGULAMALAR
13) Şikayet konusuna ilişkin benzer uygulama örneklerine rastlan-
mamıştır.
V- İNCELEME, ARAŞTIRMA ve SONUÇ
A) Şikayetçinin İddiaları
14) Şikayetçi şikayet dilekçesinde Araştırma-Geliştirme İnovasyon
ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı kapsamında hazırladıkları
projenin Değerlendirme ve Karar Kurulu kararlarına yaptığı itirazlara
verilen cevapların gerekçeli olmadığını, verilen cevaplardan projesinin
18 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU