Page 21 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 21
20) Yapılan itirazın projenin içeriğine yönelik olmasından hare-
ketle projenin; Hizmet Merkezi Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan
09/08/2012 tarihinde Kurul tarafından değil, 1Tinci paragrafta ya-
pılan açıklamalar doğrultusunda Başkanlık Birimince oluşturulacak
İtiraz Komisyonu tarafından değerlendirilerek gerekli işlemlerin tesis
edilmiş ve edilemediyse gerekçelerinin de şikayetçiye açıklamış olması
gerektiği;
21) Her ne kadar l0’uncu paragrafta belirtilen süreler geçirilmiş
olsa da, 20’inci paragrafta belirtilen hususların gerçekleşmemiş olması
nedeniyle, şikayetçinin başvurusunun Başkanlık Birimince oluşturula-
cak İtiraz Komisyonunca değerlendirilmemiş olmasının hakkaniyetle
bağdaşmadığı, değerlendirilmektedir.
VII- HAK ARAMA ÖZGÜRLÜGÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
I. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
125. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır.
II. İlgili İdarenin İşlemine Karşı Yargı Yolu
126. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması Başlıklı 40 ıncı maddesinin 2 nci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikin-
ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı arta kalan süre içinde
Samsun İdare Mahkemesinde dava açma yolu açıktır.
KARAR
Yukarıda açlklanan gerekçelere ve dosya kapsamına göre şikayetin
kabulüne;
1) İdareye (KOSGEB), yapılan her türlü yazılı başvuruda, Avrupa
Doğru İdari Davranış Yasası ve Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunun
20 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU