Page 177 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 177
olacağı, saha tahsis iptalinden sonra ise konunun Orman Genel Mü-
dürlüğünce değerlendirilmesinin uygun olacağı “görüşüne yer veril-
miştir.
28) Şikayet konusu olayda, ilgili idare, saha izin iptalini zamanında
yapmamış ve bu konuda uzun bir süre işlem yapmamasının ardından
köy tüzel kişiliğine verdiği saha iznini daha sonra iptal etmiştir. Söz
konusu husus dikkate alındığında; ilgili idarenin, “makul sürede karar
verme”, “kararların gerekçeli olması”, “karara karşı başvuru yollarının
gösterilmesi”, “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi “yönlerinden iyi
yönetim ilkelerine idarece uyulduğunu söylemek mümkün değildir.
Ağaçlandırma Başmühendisliğince hazırlanan tutanak, mülki idareye
yazılan 2011 tarihli yazı ve bu rapora rağmen idarenin sözleşmeyi iptal
için uzun yıllar beklemesi ve işi savsaklaması kabul edilemez. Yasa ve
zamanaşımı süreleri gözetilerek bu görevliler hakkında sıralı amirle-
rin yasal görevlerini yapmaları aksi takdirde kendilerinin de sorumlu
olacakları kuşkusuzdur. Burada yetkililerin gereğini yapmaları beklen-
mektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli kısmen ret kararının ilgiliye tebliğinden iti-
baren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
30) 2709 sayılı 1982 Anayasası’nın “Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması “başlıklı 40. maddesinin 2. fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, dava açma süresinden arta kalan süre içerisinde Ankara
İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
176 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU