Page 176 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 176

23) Başvuranların saha tahsisinin iptalinden kaynaklı bir mağdu-
            riyetleri söz konusu ise her zaman için mevzuat çerçevesinde kanun
            yoluna başvurmaları da mümkündür.
               D. İYİ YÖNETİŞİM İLKELERİNE UYGUNLUK YÖNÜNDEN DE-
            ĞERLENDİRME
               24) Diğer taraftan, 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
            Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
            Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yö-
            netim ilkeleri “başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştır-
            ma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde;ka-
            nunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye
            kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, he-
            sap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların ko-
            runması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul
            sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru
            yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel
            verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem
            ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yöne-
            tim ilkelerine uyar. “hükmü yer almaktadır.

               25) Ağaçlandırma Başmühendisliğinin 10.5.2001 tarihli inceleme
            raporunda, köy muhtarlığına taahhütnameye uyması için tebligat ya-
            pılması ve kira sözleşmesinin iptal edilerek köy tüzel kişiliğine sahanın
            kazandırılması hususlarının gerekliliği tutanak haline getirilmiştir.
            Dolayısıyla Orman Genel Müdürlüğü sahanın taahhütnameye aykırı
            olarak kullanıldığını 2001 yılında bu tutanakla tespit etmesine rağ-
            men 2011 yılına kadar köy tüzel kişiliğine verilen izni iptal etmemiştir.
               26) Ağaçlandırma Başmühendisliğince Aydın Kaymakamlığı’na hi-
            taben yazılan 9.5.2001 tarih ve 484 sayılı yazıda da; köy tüzel kişili-
            ğince taahhütnamenin ilgili maddelerinin ihlal edildiği, üçüncü şahıs-
            lara kiralanan arazi ile ilgili kira sözleşmesinin iptalinin ve de koruma
            hizmetinin daha etkin olması için köy tüzel kişiliğince yapılmasının
            sağlanması gerektiği belirtilmiştir.

               27) Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü’nün Ay-
            dın Valiliği’ne hitaben yazdığı 3.3.2011 tarih ve 17658 sayılı yazıda
            “Saha tahsisi iptali gerçekleşinceye kadar tesisten elde edilecek koza-
            lağın yargı kararı doğrultusunda ilgili kişilerce toplanmasının uygun



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  175
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181