Page 181 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 181
C. Olaylar
6) Şikayetçiler tarafından 19/02/2014 ve 24/02/2014 tarihli dilek-
çeler ekinde 300 TL’lik ödemeyi ibraz eden banka dekontu ile Geçici
Yapı Müteahhitliği Yetki Belgesi almak üzere Edirne Çevre ve Şehirci-
lik İl Müdürlüğüne başvurulmuştur. Edirne Çevre ve Şehircilik İl Mü-
dürlüğünün 20/02/2014 ve 25/02/2014 tarihli yazıları ile Geçici Yapı
Müteahhitliği Yetki Belgesi Numarası bildirilmiştir.
7) Yine şikayetçiler tarafından 27/05/2014 tarihli dilekçeler ile kul-
lanılamayan Geçici Yapı Müteahhitliği Yetki Belgelerinin iptal edile-
rek ödenen 300 TL ücretin iadesi talebiyle Edirne Çevre ve Şehircilik
İl Müdürlüğüne başvurulmuş, İl Müdürlüğünün 16/06/2014 tarihli
yazıları ile talep reddedilmiştir.
8) Bu sefer 16/06/2014 tarihli dilekçeler ile aynı talep ile üst ma-
kam konumunda olan Çevre ve Şehircilik Bakanlığına başvurulmuş,
Bakanlıkça talep reddedilmiştir.
9) Talebin Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca da reddi üzerine
17/07/2014 tarihinde Kurumumuza başvurulmuştur.
D. Kamu Denetçisinin İnceleme ve Araştırma Bulguları
10) Şikayet konusu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Çevre ve Şehircilik
Bakanlığından istenilmiş, ilgili idarece konuya ilişkin bilgi ve belgeler
gönderilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
1. Geçici Yapı Müteahhitliği Yetki Belgesi
11) 3194 sayılı İmar Kanununun 28. maddesinin 9. fıkrasında “Ba-
kanlıktan veya Bakanlıkça yetkilendirilmiş idareden yetki belgesi almaksı-
zın, inşaat ve tesisat dahil yapım işlerinin müteahhitliği üstlenilemez. Yetki
belgeleri geçici veya daimi olarak düzenlenebilir…”, “… Müteahhitlere yetki
belgesi verilmesi işlemleri, bu kayıtlar da değerlendirilerek Bakanlıkça yü-
rütülür.”,
12) Mezkûr kanunun 44. madde 1. fıkrasının (e) bendinde “(Deği-
şik: 9/12/2009 5940/3 md.) Her türlü inşaat ve tesisat dahil yapım işlerine
180 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU