Page 329 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 329

tarafından Kurumumuza ulaştırılan belgeler sonucunda; söz konusu
              parselin özel ağaçlandırma sahası olarak ilanından sonraki askı süre-
              si içinde, Güneybahşiş Muhtarı tarafından özel ağaçlandırmaya itiraz
              edildiği, bu itiraz üzerine idarece bir muhakkik görevlendirilerek saha
              üzerinde inceleme başlatıldığı görülmüştür. Görevli muhakkik tarafın-
              dan yazılan raporda ise, geçimini hayvancılıkla sağladığından bahisle
              bölge halkının özel ağaçlandırmaya karşı çıktığının ifade edildiği, ayrı-
              ca bahse konu sahanın 06/03/2013 tarihinde (yani saha özel ağaç-
              landırma alanı olarak ayrılmadan 2 yıl önce) otlatma planı ile
              serbest otlatma alanı olarak ayrıldığının tespit edildiği anlaşılmıştır.
              Rapor üzerine Orman Genel Müdürlüğü tarafından 25/08/2015 tarih-
              li yazı ile özel ağaçlandırma sahalarının iptal edilmesi talimatı verildiği
              görülmüştür.
                 19)  Orman Genel Müdürlüğünce Kurumumuza gönderilen ve 4
              numaralı paragrafta da bilgilerine yer verilen yazıda ayrıca, 193/1 nu-
              maralı parselin “devlet ormanı “niteliğinde olduğu belirtilmiştir. Ağaç-
              landırma Yönetmeliğinin 8 inci maddesi ile 6912 sayılı Ağaçlandırma
              Tamiminin 3 üncü maddesinde mevcut olan devlet ormanlarında
              otlatma planı ile ayrılan sahalarda özel ağaçlandırma çalışma-
              sına cevaz verilemeyeceği hükümleri karşısında; devlet ormanı
              niteliğinde olan ve otlatma planı ile serbest otlatma alanı ola-
              rak ayrıldığı tespit olunan 193/1 numaralı parselin özel ağaç-
              landırma sahası olarak ayrılamayacağı izahtan vareste olup,
              bu alan üzerinde özel ağaçlandırma maksadı ile şikâyetçi adına
              hak sahipliği tesis edilemeyeceği açıktır.

                 20)  Dayanağını Anayasanın 2 nci maddesinde belirtilen “hukuk
              devleti “ilkesinden alan ve idare hukukunun temel esaslarından olan
              “kanuni idare “ilkesinin bir gereği olarak; idare her eylem ve işlemin-
              de kanuna dayanmak, kanuna aykırı hareket etmemek yükümlülüğü
              altında bulunmaktadır. Bu itibarla, idarece gerçekleştirilen idari işlem
              hukuka  aykırılık  ihtiva  etmekteyse, idarenin, belirli şartlara uymak
              kaydıyla, bu hukuka aykırı işlemi sonlandırması gerekmektedir. Her-
              hangi bir unsurunun hukuka aykırı olmasından bahisle hukuki sakat-
              lık ihtiva eden bir işlemin, idare tarafından tüm sonuçları ile birlikte
              geçmişe dönük olarak ortadan kaldırılması “geri alma “olarak tanım-
              lanmakta olup; geri alma ile birlikte, hukuken sakat olan idari işlem





            328   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334