Page 333 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 333

müracaat bedelinin iade edilmesi hususunda talimat verildiği, Mersin
              Orman Bölge Müdürlüğünün 28/09/2015 tarihli ve 2062398 sayılı ya-
              zısında görüldüğü üzere talimatın yerine getirilerek şikayetçiye müra-
              caat bedelinin iade edildiği anlaşılmıştır.

                 30) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzu-
              at hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm
              dosya birlikte değerlendirildiğinde;  özel ağaçlandırmaya konu
              edilemeyecek alan üzerinde sehven gerçekleştirilen hak sahipliğinin
              idarece iptal edilmesi işleminin hukuka uygun olduğu değerlendirilmiş
              olup, ilgili mevzuatta idare tarafından kaynaklanan iş ve

                 işlemlerden dolayı verilen iznin iptal edilmesi halinde başvuru be-
              delinin faizsiz olarak iade edileceğinden başkaca bir düzenlemeye yer
              verilmemiş olması nedeniyle  ilgilinin kendisine kurasız olarak
              başka bir alan üzerinde hak sahipliği verilmesi talebinin idare-
              ce reddedilmiş olmasında hukuka aykırılık tespit edilememiş-
              tir.
                 E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme;

                 31) 2709 sayılı T.C. Anayasasının 35 inci maddesinde mülkiyet
              hakkı korunma altına alınmış olup, bu madde ile herkesin mülkiyet
              hakkına sahip olduğu; bu hakkın ancak kamu yararı amacıyla sınır-
              landırılabileceği düzenlenmiştir. Bu hak ayrıca, BM İnsan Hakları
              Evrensel Beyannamesinin 17 nci maddesi ve Avrupa İnsan Hakları
              Sözleşmesine Ek 1 No’lu Protokolün 1 inci maddesi ile koruma altına
              alınmıştır. Şikâyetçi, özel ağaçlandırma sahası ilanının iptal edilmesi
              sonucunda hak sahipliğinin sona ermesinden bahisle hakkının muhtel
              olduğunu ileri sürmekle birlikte; muhakkikçe gerçekleştirilen incele-
              me sonucunda oluşturulan raporda, bölge halkının geçimini hayvancı-
              lıkla sağladığı ve sahanın özel ağaçlandırmaya tabi tutulması halinde
              bölge halkının mağdur olacağı kayıt altına alınmıştır.

                 Dolayısıyla, lehine hak sahipliği tesis edilecek şikâyetçi ile geçimini
              hayvancılıkla sağlayan bölge halkının mezkûr alan üzerindeki menfa-
              atleri karşılaştırıldığında; yönetmelik hükmü gereği zaten özel ağaç-
              landırmaya tabi tutulamayacak sahanın, mevcut planla uyumlu şekil-
              de serbest otlatma alanı olarak muhafazasında kamu yararının mevcut
              olduğu değerlendirilmesinde bulunulmuştur. Yapılan değerlendirme-
              ler ve 13 numaralı paragrafta yer verilen yargı kararı doğrultusunda



            332   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338