Page 331 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 331
09/09/2015 tarihli - 864770 sayılı ve 14/10/2015 tarihli - 982083 sa-
yılı BİMER başvuruları ile ilgili idareye ilettiği; ancak isteminde mev-
zuata uyarlık bulunmadığı gerekçesi ile Mersin Orman Bölge Müdür-
lüğü tarafından sırasıyla 01/10/2015 ve 05/11/2015 tarihli yazılar ile
talebinin reddedildiği anlaşılmıştır. Ayrıca, şikâyetçiye müracaat bede-
linin iade olunduğundan bahisle gerçekleştirilecek başkaca bir işlem
bulunmadığının açıklandığı görülmüştür. Şikâyetçi başvuru dilekçe-
sinde; 16/06/2012 tarihli ve 28325 sayılı Resmi Gazetede yayımlana-
rak yürürlüğe giren, 2012/15 sayılı Başbakanlık Genelgesinde takas
işlemine cevaz verildiğini ileri sürerek talebinin hukuka aykırı olarak
reddedildiğini ifade etmektedir. Başvurucunun talebinin reddine
rağmen eşitliğe ve yasaya aykırı olarak başkalarına da bu an-
lamda takas veya yeni bir yer verilmediği halde yapılan incele-
mede buna dair bir belgeye de rastlanamadığından 14/05/2015
tarihli ilan da gözetildiğinde, söz konusu idari işlemde herhan-
gi bir hukuka aykırılık tespit edilememiştir.
25) 2012/15 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile getirilen ve 12 numa-
ralı paragrafta yer verilen düzenleme gereğince; Orman Genel Müdür-
lüğünün tasarrufunda bulunan devlet ormanı üzerinde özel ağaçlan-
dırmaya cevaz verilerek gerçek kişi şikâyetçi üzerinde hak sahipliği
tesis edilebilmesi için Başbakanlığın izni gerekmektedir ki, Mersin Or-
man Bölge Müdürlüğünün 14/05/2015 tarihli ilanında da, “Hak sahi-
bi tespit edilen müracaat sahalarının izin raporu tazmin edildikten sonra,
uygun görüş alınmak üzere Başbakanlığa gönderilecektir. Başbakanlıktan
izin alınmasını müteakip iş ve işlemlere devam edilecektir. “ifadelerine yer
verilmek suretiyle, idarece Genelgeye uygun
işlemde bulunulduğu anlaşılmıştır.
26) Bununla birlikte, şikâyetçinin 2012/15 sayılı Genelge mucibin-
ce takasa cevaz verildiği, dolayısıyla kendisine Mersin sınırları içinde
başka bir özel ağaçlandırma alanı üzerinde hak sahipliği tesis edilmesi
gerektiği iddiasının da sonuca bağlanması gerekmektedir. Bu itibarla,
bahse konu Genelge ile getirilen hüküm lafzi ve gai yoruma tabi tutul-
muş ve Genelgenin, idareye sınırsız bir takas yetkisi vermekten ziyade,
ilgili idarece takas işleminin gerçekleştirilebildiği hallerde bu işlemin
ancak Başbakanlığın izni alınmak suretiyle tekemmül edeceğini hü-
küm altına almayı amaçladığı anlaşılmıştır.
330 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU