Page 344 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 344

B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               20) Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 12/11/2014 ta-
            rihli Esas 2012/477 Karar 2014/3990 sayılı kararında,

               …İmar  planlarının  objektif  nitelikte  düzenleyici  işlem  olduğu  ve
            tesis edildikleri usule uygun olarak kaldırılmaları veya değiştirilmele-
            rinin mümkün olduğu, planların idarece kaldırılması veya değiştiril-
            mesi durumunda bu planların yürürlükte oldukları süre içerisinde ve
            bu planlara dayalı olarak tesis edilen bireysel işlemlerin kişiler bakı-
            mından sübjektif nitelikte kazanılmış hak doğuracağı, idari işlemlerin
            geriye yürümeyeceğine ilişkin idare hukuku ilkesi ile bu gibi durum-
            larda kazanılmış hakların korunması ve idari istikrarın sağlanmasının
            amaçlandığı ancak bu şekilde bir kazanılmış hakkın var olduğu haller-
            de idari işlemin ve dayanağı olan düzenleyici işlemin hukuka uygun ol-
            duğu konusunda bir tartışmanın mevcut olmadığı kararı verilmiştir…
               C. Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan’ın Kamu Başdenetçisi’ne
            Önerisi
               21) Kamu Denetçisi tarafından şikayet konusu olayda, kazanılmış
            hakkın olmadığı şu an lehe kanuni düzenlemenin mevcut olmadığı ve
            hizmet kusuru bulunmadığı gerekçeleriyle şikayete konu sahanın şi-
            kayetçi adına tahsisinin mümkün olmadığı, diğer taraftan saha tahsis
            işlemlerinde bir dizi aşamaların yerine getirilmesi gerektiğinden mu-
            adil saha verilmesi talebinin de uygun olmadığı ayrıca fiili zarar olma-
            dığından kardan mahrumiyette olmadığı değerlendirilerek, şikayetin
            reddi yönündeki öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme
               23) Şikayet başvurucusu 3 numaralı başlıkta açıklandığı üzere;
            08/09/2009 tarihinde özel ağaçlandırma saha tahsis işlemlerinin ya-
            pılması için başvuru yapıldığını ancak Orman ve Su İşleri Bakanlığının
            hizmet kusuru işleyerek hizmeti geç ve yanlış olarak tamamlaması ne-
            deniyle hak kaybına uğradığını, belirterek tahsisi gerçekleşmeyen özel
            ağaçlandırma sahasının adına tahsis edilmesi veya muadil saha veril-
            mesi ve zararının giderilmesini talep etmektedir.
               24)  Şikayet konusu olayda, 30/04/2009 tarihli Ağaçlandırma
            Yönetmeliğinde  Değişiklik  Yapılmasına  Dair  Yönetmeliğin  8  inci



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  343
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349