Page 409 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 409

Gelirleri Kanununun 4. maddesinin (c) bendinde yapılan düzenleme ve
              28/12/2010 tarihli ve 2999 sayılı Kurul kararı uyarınca, nihai tüketiciye
              elektrik enerjisi satışı yapan lisans sahibi tüzel kişiler tarafından, iletim,
              dağıtım, sayaç okumaya ilişkin perakende satış hizmeti bedelleri hariç ol-
              mak üzere, net enerji ve sayaç okuma dışındaki hizmet bedelleri toplamının
              TRT payının hesaplanmasında dikkate alınması gerektiği “şeklindedir.
                 14. Prag’da 7-8 Aralık 1994 tarihlerinde toplanan ve ülkemizin de
              katıldığı 4.Avrupa Kitle İletişim Politikası Bakanlar Konferansı’nda
              “Kamu Yayıncılığının Geleceği “hakkında alınan 1 nolu karar-
              da; kamu hizmeti yayıncılarının kamusal misyonlarını yerine getire-
              bilmelerini garanti edebilmek için ihtiyaç duydukları istikrarlı ve gü-
              venli finansal kaynağı sağlamaları konusunda, devletlerin yükümlü-
              lükleri vurgulanmıştır.

                 14.1 Daha sonra aynı konuda 11/09/1996 tarihli “Kamu Yayın-
              cılığının Bağımsızlığının Garanti Edilmesi “hakkındaki 10 sayılı
              Tavsiye Kararı çıkarılmış olup kamu hizmeti yayıncılığının bağımsız-
              lığı konusunda ilave ilkeler getirmiştir. Bu belgede, kamu yayın kuruş-
              larının kurumsal özerkliğinin ve yayın muhtevası yönünden bağımsız-
              lığının garanti edilmesine duyulan ihtiyaca ışık tutmaktadır.

                 14.2.  Üye  Devletlerin imzaladığı  ve  Avrupa  Topluluğunu  kuran
              anlaşmaya eklenmiş protokollerden;  Üye Devletlerde Kamu Ya-
              yıncılığı Sistemine İlişkin Protokol’ün “Giriş ve Tebliğ Kapsamı
              “kısmında; “…1970’lerde gerçekleşen ekonomik ve teknolojik gelişmeler
              sayesinde Devletler, yayın sektörüne başka operatörlerin girişine izin ve-
              rebilmiştir. Sonrasında, Üye Devletler, piyasaya rekabeti getirmiştir. Ka-
              nal sayısı arttıkça ve yeni hizmetler sağlanmaya başladıkça tüketicilerin
              seçim yelpazesi genişlemiştir. Buna ek olarak güçlü Avrupalı operatörlerin
              ortaya çıkışını ve güçlenmesini, yeni teknolojilerin geliştirilmesini ve sek-
              tördeki çoğulculuğun artırılmasını, bir başka deyişle sektörün ek kanalların
              ve hizmetlerin sunulmasından çok daha fazla anlam taşımasını kolaylaş-
              tırmıştır. Üye Devletler, piyasanın rekabetçiliğe açılması sırasında kamu
              hizmeti yayıncılığının korunması ve böylece aksi takdirde en uygun ölçüde
              gerçekleştirilemeyecek olan ihtiyaçların ve kamu politikası hedeflerinin ele
              alındığından emin olunması için kamu hizmet yayıncılığının korunması ge-
              rektiğini düşünmüştür. Bu husus, AT Antlaşması’nın (bundan sonra “Ams-
              terdam Protokolü “olarak anılacaktır) eki olan ve Üye Devletlerdeki kamu





            408   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414