Page 409 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 409
Gelirleri Kanununun 4. maddesinin (c) bendinde yapılan düzenleme ve
28/12/2010 tarihli ve 2999 sayılı Kurul kararı uyarınca, nihai tüketiciye
elektrik enerjisi satışı yapan lisans sahibi tüzel kişiler tarafından, iletim,
dağıtım, sayaç okumaya ilişkin perakende satış hizmeti bedelleri hariç ol-
mak üzere, net enerji ve sayaç okuma dışındaki hizmet bedelleri toplamının
TRT payının hesaplanmasında dikkate alınması gerektiği “şeklindedir.
14. Prag’da 7-8 Aralık 1994 tarihlerinde toplanan ve ülkemizin de
katıldığı 4.Avrupa Kitle İletişim Politikası Bakanlar Konferansı’nda
“Kamu Yayıncılığının Geleceği “hakkında alınan 1 nolu karar-
da; kamu hizmeti yayıncılarının kamusal misyonlarını yerine getire-
bilmelerini garanti edebilmek için ihtiyaç duydukları istikrarlı ve gü-
venli finansal kaynağı sağlamaları konusunda, devletlerin yükümlü-
lükleri vurgulanmıştır.
14.1 Daha sonra aynı konuda 11/09/1996 tarihli “Kamu Yayın-
cılığının Bağımsızlığının Garanti Edilmesi “hakkındaki 10 sayılı
Tavsiye Kararı çıkarılmış olup kamu hizmeti yayıncılığının bağımsız-
lığı konusunda ilave ilkeler getirmiştir. Bu belgede, kamu yayın kuruş-
larının kurumsal özerkliğinin ve yayın muhtevası yönünden bağımsız-
lığının garanti edilmesine duyulan ihtiyaca ışık tutmaktadır.
14.2. Üye Devletlerin imzaladığı ve Avrupa Topluluğunu kuran
anlaşmaya eklenmiş protokollerden; Üye Devletlerde Kamu Ya-
yıncılığı Sistemine İlişkin Protokol’ün “Giriş ve Tebliğ Kapsamı
“kısmında; “…1970’lerde gerçekleşen ekonomik ve teknolojik gelişmeler
sayesinde Devletler, yayın sektörüne başka operatörlerin girişine izin ve-
rebilmiştir. Sonrasında, Üye Devletler, piyasaya rekabeti getirmiştir. Ka-
nal sayısı arttıkça ve yeni hizmetler sağlanmaya başladıkça tüketicilerin
seçim yelpazesi genişlemiştir. Buna ek olarak güçlü Avrupalı operatörlerin
ortaya çıkışını ve güçlenmesini, yeni teknolojilerin geliştirilmesini ve sek-
tördeki çoğulculuğun artırılmasını, bir başka deyişle sektörün ek kanalların
ve hizmetlerin sunulmasından çok daha fazla anlam taşımasını kolaylaş-
tırmıştır. Üye Devletler, piyasanın rekabetçiliğe açılması sırasında kamu
hizmeti yayıncılığının korunması ve böylece aksi takdirde en uygun ölçüde
gerçekleştirilemeyecek olan ihtiyaçların ve kamu politikası hedeflerinin ele
alındığından emin olunması için kamu hizmet yayıncılığının korunması ge-
rektiğini düşünmüştür. Bu husus, AT Antlaşması’nın (bundan sonra “Ams-
terdam Protokolü “olarak anılacaktır) eki olan ve Üye Devletlerdeki kamu
408 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU