Page 247 - Sporda Hak İhlalleri ve Denetim
P. 247
SPORDA HAK İHLALLERİ VE DENETİM
3.4.Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığının 26/03/2018 tarih ve
4126739-66878 sayılı cevabi yazısında; “TFF tarafından 03/10/2017 tarih ve
2017/34-85-02-18136-Barkod:3285896 saylılı yazı ekinde gönderilen şahıslar hakkında bilgi ve
belge talep edildiği ancak talep edilen bilgilerin adli/idari soruşturma kapsamında olmamasından
dolayı herhangi bir bilgi belge paylaşımının sağlanamadığı” bilgisi verilmiştir.
4. Kurumumuzun 06/03/2018 tarih ve E. 3535 sayılı bilgi-belge isteme yazısına Adalet
Bakanlığının iletmiş olduğu 15/03/2018 tarih ve E. 26700/17081 sayılı yazıda 5352 sayılı Adli
Sicil Kanununa gönderme yapılarak; “başvuranın adli sicil kaydı bulunmadığı, Türkiye Futbol
Federasyonu tarafından ilgili kişi hakkında herhangi bir bilgi ve/veya belge talebinde
bulunulmadığı,” açıklamalarına yer verilmiştir.
5. Kurumumuzun 06/03/2018 tarih ve E. 3537 sayılı bilgi-belge isteme yazısına İstanbul
Cumhuriyet Başsavcılığının iletmiş olduğu 21/03/2018 tarih ve 2018/1244 sayılı yazıda; “UYAP
üzerinden kimlik numarası ile yapılan sorgulamada, şahsın Başsavcılığımız UYAP kayıtlarında taraf
olduğu bir soruşturma evrakının kaydına rastlanılmadığı…” belirtilmektedir.
6. Kurumumuzun 20/04/2018 tarih ve E.6937 sayılı bilgi-belge isteme yazısına İstanbul
Maltepe Kaymakamlığı’nın iletmiş olduğu 26/04/2018 tarih ve E.8382188 sayılı yazı ile
başvuranın halihazırda İstanbul ili Maltepe ilçesi İBB Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulunda beden
eğitimi öğretmenliği görevini sürdürdüğü, olay tarihinde hakkında yürütülen herhangi bir
soruşturmanın bulunmadığı bilgileri alınmıştır.
III. İLGİLİ MEVZUAT
7. Anayasamızın “Sporun geliştirilmesi ve tahkim” başlıklı 59’uncu maddesi; “Devlet, her
yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alır, sporun kitlelere
yayılmasını teşvik eder.
Devlet başarılı sporcuyu korur.
(Ek fıkra: 17/3/2011-6214/1 md.) Spor federasyonlarının spor faaliyetlerinin yönetimine ve
disiplinine ilişkin kararlarına karşı ancak zorunlu tahkim yoluna başvurulabilir. Tahkim kurulu
kararları kesin olup bu kararlara karşı hiçbir yargı merciine başvurulamaz.” hükmünü,
7.1. “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesi; “...
Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir. Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri
inceler... ” hükmünü,
7.2. “Seçimlerin genel yönetim ve denetimi” başlıklı 79’uncu maddesi; “Yüksek Seçim Kurulunun
(YSK) kararları aleyhine başka bir mercie başvurulamayacağı” hükmünü amirdir.
8. 29/06/2012 tarih ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun ‘Kurumun görevi’
başlıklı 5 inci maddesinin birinci fıkrası; “Kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine,
idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet
anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye
önerilerde bulunmakla görevlidir.”, ikinci fıkrası; “Cumhurbaşkanının tek başına yaptığı işlemler
5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir. Evrak teyidi
https://ebys.ombudsman.gov.tr/sorgu/sorgula.aspx adresinden A5I8-HALH-8YZA kodu ile yapılabilir.
3 / 10
2 MART 2018, ANKARA 247