Page 324 - temel-haklar
P. 324

senetteki “koşulsuz bağış” ifadesine karşı taşınmazın koşula bağlı ola-
            rak davalıya bağış yoluyla temlik edildiği tartışılmayacak kadar açıktır.
               …

               Temlikten bu yana geçen uzun zamana rağmen, bağışın sebebini,
            koşulunu teşkil eden hastane yapımı gerçekleştirilmemiştir. Gerçek-
            leşme olanağı bulunmadığı da dosya içeriği ile sabittir. Bu durumda
            Borçlar Kanununun 244/3 maddesinde öngörülen koşulun davacı
            yararına oluştuğu gözetilerek davanın kabulüne karar verilmesi gere-
            kirken somut olaya aykırı düşecek gerekçelerle davanın reddine karar
            verilmesi isabetsizdir.”
               C. Kamu Denetçisi A. Cengiz MAKAS’ ın Kamu Başdenetçisi-
            ne Önerisi
               26. Kamu Denetçisi tarafından şikayetçinin şartlı bağışa ilişkin
            taahhüdünü yerine getirdiği, ancak idarenin üniversite özel sektör iş-
            birliği çerçevesinde çalışmaya ilişkin yükümünü yerine getirmediği,
            Borçlar Kanununun 297 nci maddesinde belirtilen şartlı bağışın iadesi
            koşulları oluştuğundan, idarenin bağışa konu malların bedelini veya
            kendisini iade etmesi gerektiği hususunda İzmir Katip Çelebi Üniver-
            sitesi Rektörlüğü’ne TAVSİYEDE BULUNULMASI gerektiği yönünde
            öneride bulunmuştur.

               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme

               27. Somut olayda; şikayetçinin, 27/9/2012 tarihli dilekçesi ile İz-
            mir Katip Çelebi Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi bünyesinde oluştu-
            rulması planlanan akvaryum ünitesine, dilekçesi ekindeki malzeme ve
            canlıları, üniversite özel sektör işbirliği çerçevesinde çalışmak amacıy-
            la hibe etmek istediğini bildirdiği, ancak Dekanlığın söz konusu şart-
            lı bağışı, şartsız bağış olarak Rektörlüğe bildirmek suretiyle bağışın
            kabul edilmesini talep ettiği, Rektörlüğün 16/10/2012 tarihli cevabi
            yazısında, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun
            40 ıncı maddesi, Taşınır Mal Yönetmeliğinin 13/c ve 16 ncı maddele-
            ri çerçevesinde birimin harcama birimine gelir ve taşınır kayıtlarına
            alınarak bağışın kabul edilebileceğinin belirtildiği, akabinde şikayetçi-
            nin 6/3/2013 tarihli dilekçesi ile işbirliği çerçevesinde çalışmak ama-
            cıyla taahhüt ettiği malları idareye teslim etmesine rağmen idarenin




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  319
   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329