Page 636 - temel-haklar
P. 636
29. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirmeler
neticesinde; şikayet başvurusu kapsamında İlgili idareden iki farklı
tarihte istenilen bilgi ve belgelerin süresi içinde ve gerekçeli olarak Ku-
rumumuza gönderildiği, başvuru dilekçesine ekli belgelerden idarenin
şikâyetçinin her iki başvurusunu da BİMER üzerinden süresinde ce-
vaplandırdığı, böylece “kanunilik” ve “makul sürede karar verme”
ilkelerine uygun hareket ettiği, ancak İdarenin şikayetin reddedilmesi
durumunda Anayasanın 40 ıncı maddesine eklenen ek fıkrada belir-
tilen, Danıştay ve Anayasa Mahkemesi kararlarında üzerinde önemle
durulan gerekse iyi yönetişim ilkelerinde vurgulanan “karara kar-
şı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uymadığı anlaşılmış
olup, idarenin bundan böyle bu ilkelere de uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A.Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
30. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 17 inci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denet-
çiliği Kurumu’na, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye
başlamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddenin
birinci fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
halinde, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli ret kararın ilgiliye
tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B.Yargı Yolu
31. 2709 sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında; “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma sü-
resinden arta kalan süre içerisinde Ankara İdare Mahkemesine yargı
yolu açıktır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 631